×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حرفه آموزی زندانیان در خوزستان ۱۷ درصد رشد داشته است

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پنج هزار و ۴۲۳ زندانی در دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی شرکت کردند، گفت: یکهزار و ۱۲۵ نفر در سه ماه نخست امسال در این دوره‌ها شرکت کردند که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش دادگستری خوزستان، علی دهقانی با اشاره به اهمیت اشتغال به کار مددجویان زندان به منظور کاهش آمار بازگشت مجرمان به زندان، بیان کرد: این آمار شامل سه بخش اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته است که این تصمیم باتوجه به وضعیت مددجو و پرونده وی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال مددجویان با استفاده از تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌ها با اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان از اشتغال به کار ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان ندامتگاه‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: طی سه ماهه اول امسال نیز ۷۴۳ نفر از زندانیان در استان مشغول به کار شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ۷۴۳ نفر مددجوی موفق به اشتغال در سه ماهه اول امسال، ۱۹۵ نفر مجوز اشتغال کارگاهی، ۲۳۵ نفر اشتغال اعزام به کار و ۳۱۳ نفر اشتغال نشسته دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های نوین سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در کنار ایجاد اشتغال برای مددجویان، پرداخت دستمزد به آنان طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی این سازمان است که در تعیین مخارج شخصی و کمک به خانواده‌های آنان موثر می‌باشد.

وی ادامه داد: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می‌شوند، پس از آزادی می‌توانند با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج، زمینه اشتغال و ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.