×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

واردات کالا از گمرکات خوزستان ۱۱درصد کاهش یافت

بهروز قره‌بیگی افزود: کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات)، وسایل مکانیکی، کودشیمیایی و مواد اولیه کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی مهمترین کالا‌های وارداتی از گمرکات خوزستان بوده است که اغلب آن از کشور‌های امارات متحده‌عربی، چین، هندوستان، روسیه، آلمان و ترکیه بوده است.

وی گفت: در سه ماه امسال پنج میلیون و ۴۱هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۲درصد کاهش داشته است.
قره‌بیگی اظهارکرد: موادغذایی و کشاورزی، آبزیان، آهن‌آلات، لوازم خانگی، پلی اتیلن، بنزن، لوازم خانگی و پلاستیک و کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به کشور‌های عراق، کشور‌های حوزه خلیج فارس، چین، عمان، ترکیه و پاکستان صادر شده است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه میزان درآمد گمرکات خوزستان را بهار امسال را ۵۵هزار ۸۶۷میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵۵درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی در رتبه نخست و از نظر ارزش کالا‌ها رتبه دوم کشوری را دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.