×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راهکار‌های ساده هنگام مواجهه با فرد دچار گرمازدگی

فصل تابستان که فرا می‌رسد، گرمای شدید هوا و وقوع دما‌های بالای ۴۹ درجه در استان‌های جنوبی کشور و به ویژه خوزستان شرایط فعالیت را سخت و حساس می‌کند.
گرمازدگی یکی از خطر‌هایی است که ساکنان شهر‌های گرمسیری استان را تهدید می‌کند، اما با انجام کار‌های پیشگیرانه می‌توان از بروز گرمازدگی و عوارض آن جلوگیری کرد.
ثمینه بهرامی گفت: مصرف روزانه حداقل ۸ لیوان آب، سبزیجات و به ویژه میوه‌های آبدار مانند هندوانه و طالبی در روز‌های گرم تابستان توصیه می‌شود.
دکتر امین منصور می‌گوید: درصورت مواجهه با فرد دچار گرمازدگی، او را از محیطی مانند زیر نور آفتاب یا محل گرم که عامل بروز گرمازدگی شده خارج کرده و درصورت امکان لباس وی را از تن جدا کنیم.
وی افزود: اگر فرد قادر به نوشیدن است، آب و مایعات خنک به او بدهیم و بدن فرد گرمازده و به ویژه محل‌های دارای نبض را به آرامی خنک کنیم.
دکتر منصور می‌گوید: درصورتیکه شرایط فرد وخیم باشد، بلافاصله باید به بیمارستان منتقل و کار‌های لازم از طریق سرم تراپی و مایع تراپی توسط پزشکان و کادر درمان انجام شود.
خودداری کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی از تردد‌های غیر ضروری و به ویژه در ساعات اوج گرما، استفاده از عینک آفتابی با یو وی استاندارد، لباس نخی، گشاد و رنگ روشن، کرم‌های ضد آفتاب و کلاه برای حفاظت صورت از تابش نور مستقیم خورشید از دیگر کار‌های لازم در روز‌های گرم تابستان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.