×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

طرح توسعه میدان نفتی کبود مناطق نفت خیز جنوب بهره برداری شد

طرح توسعه میدان نفتی کبود زیرنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان نفتی روز یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مدیران نفتی بهره برداری شد.

این طرح روز یکشنبه در قالب یک بسته یکپارچه از طرح عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید ۲۷ مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در منطقه پاعلم لرستان راه اندازی شد.

بر اساس این طرح با بهره‌برداری از پنج حلقه چاه، ظرفیت تولید به روزانه ۶ هزار بشکه نفت خام افزایش پیدا می‌کند و این طرح، کارکرد افزایش و نگهداشت تولید نفت را دارد.

طرح توسعه میدان نفتی کبود مناطق نفت خیز جنوب بهره برداری شد

براساس این گزارش، تحقق اهداف این طرح در زمان رفع تحریم و حداکثر شدن توان فروش با داشتن ظرفیت بالا منجر به تولید حداکثری می‌شود و توسعه تحت الارضی و سطح الارضی یکی از میادین اقماری دور افتاده از جمله ویژگی‌های مهم این طرح به شمار می‌رود.

بنا بر گزارش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این طرح بیش از ۲۰ درصد اعتبار پیمان صرفه‌جویی ارزی شده و میزان اعتبار اولیه طرح سه هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال بوده است.

همچنین ۹۹.۵ درصد این طرح تولید داخل است و تمامی الزامات زیست محیطی مرتبط با پسماند عملیات حفاری برای نخستین بار در این میدان رعایت شده است.

طرح توسعه میدان نفتی کبود مناطق نفت خیز جنوب بهره برداری شد

میدان نفتی کبود از میادین نفتی ایران است که در شمال استان خوزستان و در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک قرار دارد؛ این میدان در سال ١٣۵٠ کشف و تولید نفت از آن در سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.