×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افتتاح چند پروژه مهم بهداشتی درمانی در بیمارستان شهید بقایی اهواز

افتتاح این پروژه ها باعث شد تا این مرکز درمانی وابسته به بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب کشور گامی برای ارائه خدمت باکیفیت‌تر به عموم مردم خوزستان بردارد.

این پروژه‌ها شامل توسعه بخش زنان و زایمان از هشت تخت به ۲۱ تخت همراه با امکانات رفاهی و هتلینگ، راه اندازی بخش اطفال، راه اندازی دومین دستگاه پیشرفته سی .تی.اسکن ، ساخت و تجهیز استاندارد انبار دارویی و تامین پایدار آب خام برای توسعه فضای سبز بیمارستان شهید بقایی اهواز است.

در این مراسم،سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه بیان داشت: دستور فرمانده معظم کل قوا و راهبرد بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه این است که دفاع همچنان باقیست و جزئی از هویت یک ملت زنده است.

وی افزود: بهداری رزمی سپاه در دفاع مقدس به دلیل اینکه با حجم زیادی از مجروح مواجه بوده و همچنین در سال‌های ابتدای جنگ هر چقدر پیش می‌رفتیم باز تهدیدات دیگری که ما آن درگیر بودیم و با وجود بمباران‌های شدید شیمیایی توانستیم با کسب تجربیات لازم و استفاده از توانمندی، ظرفیت و قابلیتی که جامعه پزشکی کشور داشت بسیار خوش درخشید.

سردار اخوان بیان کرد: ما در دفاع مقدس بیش از ۲۰۰۰ پست امداد داشتیم و شبکه زنجیره امداد بهداشت و درمان ما یکی از قوی‌ترین شبکه‌هایی بود که در جنگ‌های اخیر داشتیم، ما در زمان جنگ ۷۰۰ اورژانس و ۵۳ بیمارستان صحرایی در پشتیبانی از زنجیره درمان رزمندگان ایجاد کردیم که این بیمارستان‌ها فوق العاده مجهز بوده و این روند پیشرفت هم اکنون نیز ادامه دارد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: در بهداری رزمی بر اساس اطلاعات و آماری که داریم به لحاظ رزمی می‌توانیم الگو‌های جدیدی را به نسل جدید ترسیم و این اتفاق ان شاءالله خواهد افتاد.

سردار اخوان افزود: از سال ۱۳۹۸ با تدبیر فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه ، سردار پاکپور بیش از ۲۳۰ بیمارستان سیار در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور برای خدمت به مردم راه اندازی شده است که حدود چهار میلیون و صد هزار مراجعه کننده داشته که نتیجه آن کسب قدرت در مواجه با بحران‌های پیش رو مانند دوران کرونا و کمک به وزارت بهداشت در زمانی که اعلام همکاری و کمک داشته می باشد.

همچنین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه در این مراسم با یادآوری نقش بی بدیل مرکز بهداری جنوب در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، در دوران جنگ تحمیلی از مجروحین بیمارستان شهید بقایی بازدید و عملکرد جهادی کادر درمانی را مورد تمجید قرار دادند.

سردار احمد خادم سیدالشهدا افزود: فلسفه وجودی سپاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم است و یکی از مولفه‌های اصلی قدرت انقلاب اسلامی، خدمت به مردم با استانداردسازی فضا‌های درمانی است و امروز مفتخریم این پروژه‌ها را به تکمیل و افتتاح نمودیم.

وی بیان کرد: بهداری رزمی جنوب، بعد از دوران دفاع مقدس توانسته است خدمات درمانی و مردم یاری زیادی را به مردم استان خوزستان و کشور با کیفیت بالا ارائه کند.

همچنین فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب کشور در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: برای این پروژه ها که نقش مهمی در ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم خوزستان بخصوص کلانشهر اهواز دارد ۲۴۰میلیارد ریال هزینه شده است.

سرهنگ پاسدار احمد رضا اکبری به بخش‌هایی که امروز به بهره برداری رسیدند اشاره و بیان داشت: بخش جراحی زنان در بازه زمانی ۱۸ ماه با صرف سرمایه‌ای بالغ بر ۷ و دو دهم میلیارد تومان از ۸ اتاق درمانی به ۲۱ اتاق درمانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) همواره فقدان بخش اطفال مستقل وجود داشت؛ بنابراین ۶ ماه پیش تصمیم گرفته شد بخش گردشگران سلامت را با تغییر کاربری و خرید تجهیزات مورد نظر به بخش اطفال با ۷ اتاق و ۱۴ تخت و همراه با امکانات بازی و رفاهی کودکان تبدیل شود.

فرمانده مرکز بهداری جنوب در خصوص خدمات تشخیصی بیمارستان بقایی گفت: یک دستگاه سیتی اسکن در بیمارستان وجود داشت که به دلیل گذشت زمان نیاز به تقویت آن احساس میشد که سال ۱۳۹۵ از محل بودجه سازمان و مرکز یک دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس به سرمایه ای حدود ۹/۳ میلیارد تومان خریداری و شهریور سال جاری عملیات نصب آن انجام و با لطف خدا به بهره‌برداری رسید و  از آن در جهت تشخیص صحیح در درمان استفاده می شود.

وی تجهیز انبار بزرگ دارویی را جزو دیگر پروژه‌هایی اعلام کرد که افتتاح شده و گفت: این انبار با  هزینه‌ای حدود دو و نیم میلیارد تومان  برای دپو داروها در زمان بحران  بهسازی شد.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه فضای سبز در تقویت روحیه بیمار بسیار موثر است؛ عنوان کرد: از ۳۱ هکتار فضای بیمارستان ۱۸ هکتار آن فضای سبز است که این فضا برای نگهداری نیاز به آب خام دارد که با انجام کار مطالعاتی، پروژه تامین آب خام در چهار فاز انجام شده است.

وی همچنین افزود: با افتتاح این پروژه‌ها مجموعه خدمات درمانی و پزشکی این بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی تکمیل و مسیر خدمت باکیفیت پزشکی و تشخیصی این مرکز بزرگ درمانی روان‌تر شد.

فرمانده مرکز بهداری جنوب با بیان اینکه ماموریت اصلی مجموعه مراکز بهداری سپاه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای مسلح در زمان جنگ و صلح است؛ عنوان کرد: بعد از اتمام جنگ دو مسیر در خصوص نحوه خدمان رسانی بیمارستان‌های سپاه وجود داشت؛که نیروی زمینی سپاه تصمیم گرفت همه مردم اعم از نظامی و غیرنظامی از خدمات بیمارستان‌های سپاه استفاده کنند.

فرمانده مرکز بهداری جنوب با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه دارای ۵ مرکز منطقه ای، ۹ بیمارستان و ۱۴ کلینیک است؛ گفت: بعد از زمان جنگ همه این مراکز خدماتشان را به تمام مردم ارائه می‌دهند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه یکی از مراکز منطقه ای سپاه ، مرکز بهداری رزمی جنوب است که ماموریت خدمات رسانی به مردم سه استان کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و استان خوزستان را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در مجموعه مرکز بهداری رزمی یک بیمارستان ۵۷۰ تختخوابی، مجتمع درمانی واقع در ۳۰ متری و سه مدال افتخار بیمارستان صحرایی امام حسین )ع)، امام حسن(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که هر کدام از این بیمارستان‌ها کارنامه درخشان در ارائه خدمات رسانی به مردم را دارند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه در طی ۷ سال گذشته بیش از ۱۹۵ پروژه و انجام رسیده است ؛ عنوان کرد: امروز شاهد آخرین پروژه در مجموعه بیمارستان شهید بقایی اهواز هستیم و در حال حاضر ۱۰۰درصد  بیمارستان، ستاد و منازل سازمانی توسعه، بهسازی و بازسازی شده است.

گفتنی است عملیات اجرایی بیمارستان شهید بقایی در جنوب شهر اهواز در سال ۱۳۶۴ با دستور مقام معظم رهبری و به مسئولیت وزارت مسکن شهرسازی دستور ساخت این بیمارستان داده و عملیات ساخت این بیمارستان با اهدای زمین توسط یکی از خیرین منطقه در فضایی حدود ۳۱ هکتار آغاز و سال ۱۳۷۸ عملیات عمرانی آن به پایان رسید.

بر اساس آمار رسمی، بیمارستان ۳۱هکتاری شهید بقایی اهواز ماهانه ۳۰ تا ۳۵هزار نفر مراجعه کننده دارد که ۳۲درصد آن از پرسنل و خانواده های نیروهای مسلح و ۶۸درصد از عموم مردم که دارای بیمه پایه تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت هستند، می باشد.

همچنین ماهانه ۷۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی انجام می شود که بیمارستان فاطمه الزهرا(س) وابسته به فراجا و بیمارستان شهید نیاکی وابسته به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اهواز فعال هستند که به عموم مردم و نیروهای مسلح خدمات پزشکی و درمانی ارائه می کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.