×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم، رکورد تاریخی برای خوزستان

 حسین رنجبر اقدم در دومین روز از سفر خود به خوزستان، با حضور در جلسه شورای کشاورزی شوش با بیان‌اینکه خوزستان برای کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در تامین و ارتقاء ضریب امنیت غذایی جامعه دارد.
وی افزود: یکی از مطالبات مهم مقام عظمای ولایت از وزارت جهاد کشاورزی دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی کشور است که ما موظف هستیم همه تلاش خود را برای دستیابی به این مهم به کار بندیم.
رنجبر اقدم در ادامه از امراض، آفات و بیماریها، علف‌های هرز و عوامل بیماری‌زا به عنوان مسائلی که می‌تواند محصولات کشاورزی را دچار مخاطره و آسیب کند، نام برد و ادامه داد: براساس آمار‌های سازمان‌های جهانی و بین المللی اگر کار‌های مناسب و راهبرد‌های کنترلی برای مبارزه با این عوامل صورت نگیرد ۳۵ تا ۴۰ درصد محصول کشاورزان دچار آسیب خواهد شد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه پارسال در خوزستان شاهد رکورد بی سابقه‌ای در تولید و خرید تضمینی گندم بودیم، اضافه کرد: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در مزارع این استان یک رکورد تاریخی در کشور بود که با یاری خداوند، همت والای کشاورزان و همکاری و مساعدت همه همکاران در سازمان جهاد کشاورزی برای این استان به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه خوزستان برای کشور بسیار ارزشمند بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: خوزستان، استانی است که برگردن همه مردم کشور حق دارد.
رنجبر اقدم در ادامه به پتانسیل و ظرفیت‌های خوزستان در بخش کشاورزی اشاره و افزود: این استان به علت دارا بودن پتانسیل‌های بسیار بالا در بخش کشاورزی می‌تواند در تحقق و دستیابی به امنیت غذایی کشور نقش ارزنده و بسزایی داشته باشد.
وی حوزه حفظ نباتات را یکی از اجزای مهم برای دستیابی به رشد تولید عنوان کرد و ادامه داد: همکاران ما در مدیریت حفظ نباتات استان با حضور مستمر در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان و ارائه راهکار‌ها و توصیه‌های فنی یاریگر کشاورزان سختکوش استان بوده و از هدر رفت دسترنج این عزیزان جلوگیری کردند.
رنجبر اقدم از شوش به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان خوزستان نام برد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بالای این شهرستان نه تنها می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز استان بلکه کشور را به خصوص در حوزه سبزی و صیفی مرتفع کند.
وی می‌گوید: در بازدید‌هایی که امروز از مزارع شهرستان شوش به عمل آمد خوشبختانه هیچگونه آلودگی و آفتی در این مزارع مشاهده نشد.
انجبر اقدم در پایان از همه کشاورزان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه علائمی از جمله برگ خوردگی به خصوص در مزارع ذرت و نیشکر مراتب را به کارشناسان ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت پیگیری و اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به مزارع انجام شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.