×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است

سردار سید محمود میرمیضی   قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت هفته انتظامی در مصلی مهدیه شهرستان اهواز ضمن عرض سلام و تبریک  میلاد مسعود حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته فراجا گفت:  بسیار خرسندم که توفیقی حاصل شد در هفته انتظامی خدمت شما مردم عزیز برسم و همچنین عرض تشکر می‌کنم از امام جمعه محترم استان و کارکنان ستاد اقامه نماز جمعه که این فرصت رو در اختیار بنده قرار دادند تا چند کلامی در خدمت شما مردم فهیم باشم.

وی افزود: هفته انتظامی از ۱۳ مهر ماه شروع شده و تا ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت، در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح ملی و استانی پیش بینی شده است که برخی روز گذشته و امروز اجرا شده و بقیه در روز‌های آتی اجرا خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به شعار هفته انتظامی که شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار است گفت: شعار‌هایی که در هفته انتظامی گفته می‌شود هم پشتوانه نظری دارد و هم پشتوانه علمی، و با توجه به شرایط زمانی و مکانی و برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است لذا شعار‌های هفته انتظامی عموماً شامل این مفاهیم است: رعایت حقوق شهروندی، تکلیف شهروندی، دانش محوری، قانون مداری، مشارکت و در نهایت ولایت مداری است لذا این شعار مربوط به یک هفته نیست بلکه شعار مربوط به کل سال می‌شود و این شعار به عنوان چراغ راهیست برای مجموعه انتظامی کل کشور.

وی اظهار داشت:در چند سال اخیر ما یک سری اقدامات تحولی داریم که مبتنی است بر جامعه محوری، استخدام، به کارگیری فناوری نوین، بازخوانی نقشه‌ها و سهم اقشار مختلف مردم و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در امنیت است.

سردار  میرفیضی  ضمن ارائه توضیح بیشتر در خصوص تبیین شعار هفته انتظامی اظهار داشت: اگر بخواهیم پلیس خدمتگزار را در یک کلمه خلاصه کنیم می‌شود پلیس در محور ولایت.

سه مولفه ماموریت های فراجا

وی افزود:ما ماموریت‌های خود را در سه مؤلفه ترسیم می‌کنیم: ۱ -بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری  ۲- بر اساس وظایف ذاتی پلیس۳ -بر اساس مطالبات مردم، لذا برای رسیدن به این سه مولفه پلیس چند اقدام مهم را در دستور کار خودش قرار داده: ۱- اولویت با تولید امنیت نرم‌افزاری است نه سخت افزاری ۲- روز آمدی و هوشمندی است ۴ – سرعت و دقت در صحت عمل ۴- تقدم پیشگیری بر برخورد ۵- توسعه ظرفیت‌های تعاملی با سایر قسمت‌هایی که در تولید امنیت باید پاسخگو باشند مهمترین موضوعی که در راهبر شعار امسال وجود دارد رعایت قانون و قانونگذاری است که در کنارش خدمتگزاری است.

فرمانده انتظامی استان گفت: ما برای امسال دو موضوع را در دستور کار خودمان قرار دادیم: یکی گشت هوشمند و فوریت‌های پلیسی و دوم ارائه کروکی‌های الکترونیکی و به روز که تا پایان سال محقق خواهد شد.

سردار میرفیضی در خصوص عملکرد شش ماهه پلیس استان خوزستان گفت:در حوزه سلاح و مهمات بیش از ۱۸۵۰ سلاح و بیش از ۵۲ هزار فشنگ کشف شده و در این رابطه ۱۴۰۰ نفر دستگیر و ۱۶ باند که در خصوص تهیه و توزیع سلاح نقش داشته‌اند متلاشی شده‌اند. در حوزه تیراندازی‌ها ۷۰ درصد از تیراندازی‌هایی که در سطح استان به وقوع پیوسته شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده است.

کاهش ۱۰ درصدی سرقت   و افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات

وی با اشاره به دستگیری ۵ تیم شبکه سازی شده از اراذل و اوباش گفت: در حوزه سرقت‌ها ۱۰ درصد کاهش وقوع و ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان در حوزه موادمخدر اظهار داشت: طرح‌های ما درحوزه مواد مخدر ۲۶ درصد افزایش داشته و حاصل آن کشف ۴۱۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۵۸۰۰ نفر بوده که این افراد شامل خرده فروش، معتادین متجاهر و در کنارش فروشندگان عمده هستند که نسبت به سال گذشته در حوزه معتادین ۲۵ درصد و در حوزه خرده فروشان ۳ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم. در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق بیش از ۱۹۵۵ پرونده تشکیل و ۵۰ باند متلاشی شده که ارزش ریالی آن ۷۹۰ میلیارد تومان است و ۱۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است و ۱۵۰۶ خودرو در این رابطه توقیف شده است.

وی گفت: بنده از بین پروند‌های مختلف فقط به یک فقره پرونده زمین خواری بعنوان اقدام شاخص اشاره می‌کنم و آن هم کشف ۳ و نیم میلیون متر مربع زمین به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان بوده که کشف گردیده و به بیت المال بازگردانده شد.

سردار میرفیضی به تشکیل بیش از ۳ هزار پرونده در پلیس فتا و کشف ۹۰ درصد آن‌ها اشاره داشته و افزود:در حوزه مشاوره و مددکاری بیش از ۳۶ هزار پرونده به بخش مشاوره ارجاع شده که ۷۰ درصد آن‌ها منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان بعنوان سخن آخر گفت: بنده به نمایندگی از تمامی کارکنان انتظامی و مرزبانی به شما مردم عزیز اطمینان می‌دهم پلیس با توانمندی خودش به دنبال این است که قاطعانه و با اقتدار با مجرمان و هنجارشکنان برخورد نماید مردم بدانند پلیس با تمام وجود حق و حقوق شما را در هنگام مراجعت به مراکز انتظامی رعایت خواهد کرد و رسیدگی به مشکل شما را وظیفه ذاتی خود می‌داند چرا که خط قرمز پلیس قانون است و بر اساس همین محکم استوار در مقابل قانون شکنان خواهد ایستاد. جلب رضایت مردم بالاترین هدف پلیس است و افتخاری بالاتر از این نیست که خادم مردم باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.