×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جمع آوری فلر‌های نفتی در اهواز با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت

محمدرضا نادری جمع آوری گاز‌های همراه نفت و جلوگیری از هدررفت انرژی را از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم نیز مصمم است تا پایان مسئولیت خود همه گاز‌های همراه نفت را جمع آوری کند.
وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگترین شرکت نفتی ایران خود را ملزم به رعایت همه موارد زیست محیطی می‌داند، افزود: برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی حتی به صورت روزانه مدنظر است و پیگیری می‌شوند.
نادری به تعریف برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای جمع آوری گاز‌های همراه نفت و خاموش شدن فلر‌های نفتی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های کوتاه مدت ازجمله؛ تغییر تیپ فلر‌ها به ویژه اطراف کلانشهر اهواز در یکی دو مورد به بهره برداری رسید و تا ماه‌های آینده نیز شاهد بهره برداری فلر‌های بدون دود خواهیم بود.
رئیس ایمنی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بهسازی ماشین آلات و تجهیزات فرایندی مثل توربین کمپرسور را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان و اضافه کرد: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای ایران اجرا می‌شود، این کار‌ها توسط متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان درحال انجام است.
وی گفت: استفاده از دستگاه‌هایی مانند MOT و MOS و جلوگیری از سیارسوزی و همچنین انعقاد قرارداد با شرکت‌های خصوصی برای جمع آوری گاز‌های مشعل از دیگر کار‌های کوتاه مدت مدنظر هستند و اجرا می‌شود.
نادری در تشریح کار‌های بلندمدت برای کاهش آلاینده‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می‌گوید: قرارداد‌هایی با پالایشگاه بیدبلند و همچنین پتروشیمی مارون امضا شده است و بدون شک تا پایان امسال تعدادی از این فلر‌ها خاموش خواهند شد و تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد قابل توجهی از فلر‌هایی که در نواحی این شرکت هستند، خاموش می‌شوند.
وی گفت: همه دغدغه گروه‌های عملیاتی و مدیران مجموعه نفت، جمع آوری همه فلر‌های نفتی و در نتیجه گاز‌های همراه است و پیگیری‌ها و کار‌های زیادی در این زمینه انجام شده است که علاوه بر سوددهی برای شرکت‌های بزرگ و جلوگیری از هدررفت انرژی با خاموشی فلرها، شاهد کاهش آلودگی هوای اهواز خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.