×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند: گمرک‌های آبادان و خرمشهر تخصصی می‌شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به تشکل شورای سیاست‌گذاری اقتصاد منطقه با مشارکت فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: پیگیری‌ برای تغییر کاربری گمرک ۲ خرمشهر و آبادان به گمرک تخصصی در حال اجام است.

علی زارعی در نشست مشترک معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند با مسئولان و اعضاء اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان آبادان افزود: با توجه به شرایطی که در آبراه اروند موجود است، رونق ۲ بندر آبادان و خرمشهر کاهش یافته که برای بازگشت این قابلیت‌ها، در نشست‌های با وزارتخانه اقتصاد و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موضوع تخصصی شدن گمرکات آبادان و خرمشهر مطرح تا در برخی حیطه‌ها به‌صورت انحصاری و خاص فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: خروج گمرک از بنادر و استقرار در مبادی ورودی، یکی از سیاست‌های کلی سازمان منطقه آزاد اروند است که به‌ صورت ویژه در دولت و مجلس، در حال پیگیری است تا با استقرار و تثبیت آن، اروند تبدیل به یک بارانداز تجاری شده و منطقه آزاد به معنای واقعی در این ۲ شهرستان مستقر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ایجاد زمینه های رفع مشکل کد از مرز شلمچه افزود: موضوع رجیستری تلفن همراه در این مرز، با گمرک مطرح و قرار شد که اقدامات لازم در خصوص راه‌اندازی مجدد آن انجام شود و در بحث کالای همراه مسافر نیز، ظرفیت‌های خوب اروند در حیطه گردشگری دیده شده و می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از به‌کارگیری تمهیدات ویژه برای تکمیل زیرساخت‌های نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد اروند تا زمستان سال جاری خبر داد تصریح کرد: تلاش داریم تا نمایشگاه “اکسپو اروند” را در این منطقه برگزار کنیم و در بلند مدت نیز از ظرفیت این مکان بهره‌مند باشیم.

واردات سه قلم کالای اساسی در کارت شهروندی منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد اروند در ارائه کارت‌های شهروندی، اظهار کرد: بر آن هستیم تا ابتدا خدمات لازم را روی این قبیل کارت‌ها تعریف و سپس اقدام به توزیع کارت مذکور کنیم.

وی افزود:یکی از خدماتی که مدنظر این سازمان برای تعریف روی کارت‌های شهروندی است؛ موضوع واردات سه قلم کالای اساسی خواهد بود تا شهروندان مرزنشین اروند بتوانند نسبت به تامین مایحتاج خود از این طریق اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی گفت:بمباران بیمارستان غزه هولوکاست واقعی است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.