×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بندر امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی شد

 سرپرست کل اداره راه آهن جنوب با تاکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی گفت: افزایش سهم ریلی از بندر امام خمینی(ره) به سراسر کشور در راستای تحقق برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شد.

 محمد علی مرادی در نشست مشترک اداره کل راه آهن جنوب با سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان در سالن نشست‌های بندر امام خمینی (ره) افزود: یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راه آهن جنوب انجام برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌گیری از توان حمل و نقل ریلی راه آهن جنوب برای جابجایی بار به سراسر کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه ششم، حمل و نقل بار از طریق راه آهن باید به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد که در این زمینه اقداماتی در دست انجام است.

سرپرست کل اداره راه آهن جنوب به هم افزایی و همکاری مطلوب میان اداره کل راه آهن جنوب و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان نگاه مثبتی به افزایش سهم جابجایی بار از طریق راه آهن دارند بر همین اساس کارگروهی به منظور کارشناسی نقاط قوت و ضعف و بررسی چالش‌ها تشکیل شده است.

وی در ادامه بر الزام سرمایه‌گذاران برای احداث خط ریلی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی تاکید کرد و افزود: بازسازی خطوط ریلی شانتینگ یارد و محوطه کانتینری، بررسی طرح‌های توسعه‌ای بندر امام خمینی(ره) و تطابق با طرح جامع توسعه ایستگاه راه آهن و همکاری‌های فی مابین در راستای کاهش سوانح ریلی در بندر انجام شده‌اند.

مرادی بیان کرد: بازسازی دیوارهای پیرامونی برای تامین امنیت، تجهیز گذرگاه‌های همسطح ریل و جاده در محوطه بندر امام خمینی(ره) و درج علائم هشدار دهنده نیز در این راستا انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.