×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزون بر ۱۷۰ هزار مترمکعب از زهکش‌های شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان لایروبی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، محسن سعادت فر روز دوشنبه افزود: زهکش‌های سیاه منصور و جندی شاپور در شبکه آبیاری دز و زهکش‌های ۷۴ و ۷۶ کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی از جمله زهکش‌های اصلی شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان محسوب می‌شوند.
وی کاهش مشکلات زیست محیطی و هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی را از مهمترین اهداف لایروبی زهکش‌ها عنوان کرد و گفت: زهکش در شبکه‌های آبیاری نقش اساسی در جمع آوری و دفع آب‌های سطحی در موقع بارندگی و نیز جلوگیری از شوری اراضی کشاورزی و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی را برعهده دارد.
سعادت‌فر با انتقاد از تخلیه فاضلاب و مواد زائد در زهکش‌ها به ویژه زهکش سیاه منصور افزود: فاضلاب شهری و صنعتی که وارد زهکش سیاه منصور می‌شود، رشد علف‌های هرز آبی را موجب شده و دفعات لایروبی مکرر و هزینه‌های گزاف نگهداری را بر شرکت تحمیل می‌کند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از ساکنان مناطق مسکونی محدوده تاسیسات شبکه آبیاری دز بویژه زهکش‌های شبکه خواست از ریختن زباله و مواد زاید در کانال‌ها و زهکش‌های شبکه به طور جدی خودداری کنند تا در روزهای بارندگی دچار مشکل آبگرفتگی نشوند.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت تامین و توزیع آب را در شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی برعهده دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.