×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انتقال تاثیرگذار مفاهیم دینی به نسل جدید نیازمند روش‌های نوین است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مسیرهای ورود اطلاعات به ذهن نسل جوان بیشمار است گفت: انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به نسل جوان با روش‌های سنتی جوابگو نیست بنابراین باید در این زمینه به سمت روش‌های نوین حرکت کرد.

 مجید منادی  در آیین تجلیل از فعالان و مروجان نماز در اهواز با تاکید بر اهمیت گسترش بستر و زمینه ارایه مفاهیم دینی و مذهبی برای هنرمندان و فعالان فرهنگی اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر باید برنامه‌هایی را طراحی کنند که مفاهیم دینی را با زبان امروز به جوانان منتقل کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نماز افزود: براساس آیات قرآن کریم، به بندگان ماموریت داده شده تا در حد وسع و توان اقامه نماز را پررنگ کنند؛ زیرا نماز، نماد عبودیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه نماز را مرز دینی و شرط ایمان عنوان کرد که باید پاس داشته شود و بر تکالیف و وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در زمینه ترویج نماز اشاره کرد.

وی ادامه داد: روح نماز و بندگی در آثار هنری هنرمندان استان در جریان است و ضرورت دارد که این مساله در کارهای آینده هنرمندان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا نسل جوان با مفهوم نماز با زبان هنر آشنا شوند.

منادی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات هنرمندان در اربعین حسینی سال جاری و ارایه مفاهیم حسینی در قالب‌های هنری مختلف اشاره کرد و گفت: اهالی هنر و رسانه استان از پیشگامان بیان مفاهیم دینی و ارزشی در حوزه‌های مختلف هستند.

وی در ادامه به مسائل اخیر غزه و مظلومیت مردم فلسطین پرداخت و گفت: اسرائیل با وجود کودک کشی‌هایی که این روزها انجام می‌دهد از همیشه متزلزل‌تر است و با خون کودکان می‌خواهد رسوایی خود را بشوید. امیدواریم با یاری خداوند و نصرت الهی این لکه ننگین برای همیشه پاک شود.

انتقال تاثیرگذار مفاهیم دینی به نسل جدید نیازمند روش‌های نوین است

حوزه علمیه آماده تعامل بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر است

رییس حوزه‌های علمیه خوزستان نیز در این آیین تاکید کرد: کار موثر فرهنگی بدون محتوا، شکل نمی‌گیرد و محتوا نیز بدون هنر، تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی بلادیان بر تعامل میان هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه به عنوان عامل مهم در ایجاد آثار ارزشمند و تاثیرگذار تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه آمادگی دارد تا تعامل بیشتری با اهالی فرهنگ و هنر در راستای تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشد.

وی معتقد است قرارگیری اهالی فرهنگ و هنر در زیر یک چتر واحد، منجر به تولید آثار ارزشمند برای رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

رییس حوزه‌های علمیه خوزستان در ادامه نماز را نمادین‌ترین کار یک مومن عنوان کرد که انسان برای رشد و تعالی می‌تواند به آن تمسک جوید و برای رشد خود از آن بهره‌مند شود.

ایران حامی فلسطین

موسی بلادیان، دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان نیز در این آیین ضمن محکوم کردن جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در غزه گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، فلسطینیان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از بزرگ‌ترین حامیان خود می‌دانند.

در این آیین وحید کیانی، شاعر خوزستانی، ۲ قطعه شعر با مضمون مظلومیت مردم فلسطین خوانش کرد و گفت: برای سرودن درباره مردم غزه، کلمات شاعران را یاری نمی‌کنند چراکه اندوه بیشتر از کلمات و رنج‌ها است.

در حاشیه این آیین از پوستر جشنواره هنری نماز و مهدویت رونمایی شد و در پایان نیز از فعالان و مروجان نماز تجلیل شد.

انتقال تاثیرگذار مفاهیم دینی به نسل جدید نیازمند روش‌های نوین است

انتقال تاثیرگذار مفاهیم دینی به نسل جدید نیازمند روش‌های نوین است

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.