×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دانشگاه کهن جندی‌شاپور به عنوان نماد دیپلماسی علمی ایران معرفی شد

 رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: دانشگاه کهن جندی شاپور در اجلاس جهانی یونسکو به عنوان نماد دیپلماسی علمی ایران معرفی شد.

مهدی بدیعی در این زمینه بیان داشت: جندی شاپور دزفول در سال ۲۰۱۷ در فهرست رویدادهای جهانی یونسکو ثبت شد؛ با توجه به اهمیت این دانشگاه کهن و ضرورت احیای آن، امسال چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ایران گفت: ایران همواره مانند یک پل تمدنی، علمی و فرهنگی خدمات گسترده‌ای به جهانیان ارائه کرده است به همین منظور، دانشگاه کهن جندی شاپور در کنفرانس عمومی سازمان جهانی یونسکو که از هفتم نوامبر ۲۰۲۳، آغاز شد، از سوی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نماد دیپلماسی علمی ایران معرفی شد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور در اسفندماه با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و بین‌المللی در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار می‌شود، اظهارکرد: این اقدام همسو با اسناد بالادستی نظام و اولویت‌های ابلاغی درمورد تمدن نوین اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در برجسته‌سازی قدرت نرم و جایگاه برجسته علمی کشور در عرصه جهانی افزود: دانشمندانی از ۱۵ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی در کنگره ۲ روزه بین المللی جندی شاپور سخنرانی خواهند کرد.

بدیعی گفت: با توجه به اهمیت این رویداد جهانی، سه پیش همایش در شهرهای دزفول، تهران و زاهدان برگزار خواهد شد.

دانشگاه جندی شاپور که اکنون تنها بقایایی از آن در اطراف شهر دزفول برجا مانده در عصر ساسانیان (یکهزار و ۷۵۰ سال پیش)، نخستین و معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته‌های پزشکی، فلسفه و نجوم در آن تدریس می‌شد.
طبق مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور، نخستین نظام نامه آموزش عالی جهان در این دانشگاه شکل گرفته است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.