×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برای نخستین‌بار اسامی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات‎ ‎داخلی در صنعت نفت از شرکت‌های وارد ‏کننده پیشی گرفت‌‏

وی افزود: بر اساس برنامه هفتم پیش بینی شده تا از صندوق توسعه ملی در توسعه زیرساخت‌ها، میادین به ویژه میادین مشترک استفاده شده که این اقدام و حرکت دولت، ایجاد اشتغال و ایجاد بازار برای تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: : اگرچه آغوش شرکت‌های نفتی مانند مناطق نفت‌خیز و ملی حفاری بر روی تولیدکنندگان باز است، اما در عین حال نیازمند اختیارات ویژه برای استفاده از ظریفت آن‌ها هستیم.

یوسفی بر توجه به معیشت کارکنان نفت اشاره و افزود: کارکنان صنعت نفت سرمایه‌های نیروی انسانی هستند که باید متناسب با تلاش و کارشان در هر رده‌ای که هستند حقوقشان پرداخت شود ضمن اینکه نباید شرکت‌های مادرتخصصی مانند شرکت ملی حفاری خصوصی‌سازی شود، نیروهای شرکت نفت در مدل‌های مختلف به عنوان سرمایه‌های انسانی متخصص در حال فعالیت هستند که اگر این‌ها نبودند فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی طی ۲۰ ماه به بهره‌برداری نمی‌رسید.

وی همچنین به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموع قراردادهای تامین کالاهای اساسی مربوط به صنعت نفت پنج میلیون دلار بود که امروز هزینه این قرارداد‌ها با نگاه ویژه دولت و شرکت ملی نفت به ۵۰ میلیون دلار از قِبَل شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده است .

نماینده مردم اهواز در مجلس، لازمه رشد اقتصادی براساس برنامه هفتم را قوانین تسهیل کننده عنوان و گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال ۱۴۰۰ از جمله این قوانین تسهیل کننده محسوب می شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی قانون شرکت‌های دانش‌بنیان را دارای ۲ بعد حمایتی و بازدارندگی دانست و گفت: به منظور توجه به بعد بازدارندگی این قانون، در صورتی که به رغم وجود محصول با کیفیتی داخلی اما برخی افراد تصمیم گیر به خاطر مسائل حاشیه ای به دنبال رقیب خارجی بروند، زمینه های برخورد قضایی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.