×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عرضه گسترده قلیان در اهواز وضعیت بهداشتی شهر را به خطر انداخته است

دبیر شورای سلامت و امنیت غذای شهرستان اهواز گفت: عرضه گسترده قلیان در جاده ساحلی اهواز وضعیت بحرانی برای سلامت و بهداشت مردم ایجاد کرده است.

شایسته شمی‌پور در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: با توجه به بحرانی شدن شرایط عرضه قلیان در پارک‌ها و به ویژه جاده ساحلی اهواز مقرر شده شهرداری اهواز با قید فوریت به صورت مستمر پاکسازی پارک‌ها و فضای سبز را انجام دهد.

وی گفت: شهرداری موظف بود که به صورت ماهانه گزارشی در این خصوص به فرمانداری و دبیر خانه شورای سلامت ارسال کند اما متاسفانه گزارشی تا کنون ارسال نکرده است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه این نشست با اشاره به آتش سوزی محل دفن زباله برومی اهواز گفت: مقرر شده اداره حفاظت محیط زیست با بررسی مجدد آن راهکاری برای کنترل آتش‌سوزی در این منطقه ارائه دهد و عملیات خاکریزی و خاموش کردن آتش‌سوزی زباله‌ها توسط شهرداری انجام شود اما گزارش در این زمینه تا کنون ارائه نشده است.

شمی‌پور بر همکاری شهرداری اهواز با بهداشت برای حفظ امنیت سلامت شهر و مردم تاکید کرد و افزود: از این پس بهداشت در خصوص هرگونه کوتاهی در حوزه بهداشت و سلامت از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز با اشاره به پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون که از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه دارد افزود: انتظار می‌رود در مدت باقی مانده برای اجرای این طرح اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص بیماری‌های نوپدیدی از پشه آئدس افزود: این پشه عامل بروز بیماری‌های مختلفی از جمله تب دنگی است، این گونه پشه درآب‌های راکد، تالاب‌ها و محیط‌هایی که زباله وجود دارد رشد می‌کند و تشخیص آن بسیار مشکل و درمان آن مشکل‌تر است.

وی افزود: متاسفانه این پشه وارد ایران شده به همین دلیل تله‌گذاری‌ها در این خصوص انجام شده و تا کنون موردی از این وجود این پشه در اهواز دیده نشده به همین منظور باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.

شمی‌پور با اشاره به حوادث ترافیکی در اهواز گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مرگ‌هایی که در سنین جوانی رقم می‌خورد به دلیل حوادث ترافیکی است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲ جوان به دلیل حوادث ترافیکی در اهواز جان خود را از دست دادند افزود: آموزش یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از مرگ و میر بر اثر سوانح رانندگی است که از دستگاه‌های متولی خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این خصوص هستیم.

در ادامه این نشست رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با ابراز گله‌مندی از عدم اجرای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز گفت: با توجه به عدم اجرای مصوبات ، این شورا تعطیل شود بهتر است.

امراله مردانی با بیان اینکه بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال است که هیچ پروژه‌ای در حوزه بهداشت اهواز اجرا نشده است گفت: امسال چند پروژه بهداشتی در اهواز در دست انجام است که متاسفانه شهرداری در این مسیر همراهی نمی‌کند.

وی با اشاره به شکایت از شهرداری اهواز به دلیل آبگرفتگی اخیر در پی بارش باران بیان کرد: وظیفه بهداشت ارائه گزارش از شهرستان به فرمانداری و دادستانی است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: متاسفانه به دلیل احضار مدیران مربوطه از شهرداری به دادگاه به نشانه اعتراض پروژه‌های حوزه بهداشت در شهر را تعطیل کردند.

وی گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های بهداشت به استان اختصاص یافته و تا پایان سال مهلت جذب این اعتبار است که با این اقدام شهرداری با مشکل روبرو خواهیم شد.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.