×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اجرای پروژه سیستم کنترل سالن تولید (DCS) توسط پرسنل پرتلاش مدیریت ابزار دقیق شرکت نیشکر هفت‌تپه برای نخستین بار

براساس این گزارش، سالن تولید کارخانه شکر کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه شامل واحد شکر خام و واحد تصفیه است که سیستم کنترل آن کاملاً بصورت پنوماتیک بوده و تمامی لوپ‌های کنترلی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترلی بصورت پنوماتیک عمل نموده و بعلت فرسوده بودن و غیرقابل در دسترس بودن تجهیزات مذکور، فرآیند کنترلی با سختی و با مشکلات فراوان، عیب‌یابی زمان‌بر و توقفات پرهزینه مواجه بود.

به منظور ارتقاء سیستم کنترل و ابزار دقیق کارخانه شکر، موارد ذیل در دستور کار مدیریت کنترل و ابزار دقیق قرار گرفت:

۱. طراحی و انتخاب سیستم کنترل و مانیتورینگ مدرن و بروز متناسب با فرآیند تولید

۲. طراحی و ساخت اتاق مارشالینگ سالن تولید

۳. طراحی، تهیه و نصب کارت‌های مورد نیاز سیستم کنترل

۴. تهیه سرورهای صنعتی مورد نیاز

۵. نصب و اجرای تابلوهای سیستم کنترل DCS

۶. تهیه، اجراء و نصب جانکشن باکس‌های محلی

۷. نصب و اجرای سینی کابل سالن تولید

۸. تهیه انواع کابل و کابل‌کشی تجهیزات ابزار دقیق به مارشالینگ

۹. تهیه و نصب تجهیزات ابزار دقیق جهت کنترل فرآیند از قبیل انواع ترانسمیتر، پوزیشنر، موتورایزوالو، PH متر، سلونوئیدوالو و …

مهندس منصور سالمی، مدیر کنترل کیفیت و ابزار دقیق شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه درباره اجرای این پروژه گفت: با اجرای پروژه DCS، مانیتورینگ و نمایش کامل پروسه کارخانه شکر، شامل نمایش و ثبت پارامترهای مهم و حیاتی، نمایش و ثبت آلارم‌های مختلف در زمان بروز خطا، امکان آرشیوگیری و ثبت اطلاعات پارامترهای مهم فرآیند تولید فراهم گردیده و ضمن کنترل دقیق فرآیند، کاهش توقفات، عیب‌یابی سریع‌ و افزایش کمیت‌های کیفی تولید و نهایتاً راندمان بهینه حاصل خواهد شد.

وی افزود: اجرای پروژه DCS با دانش و توان نیروهای پرتلاش ابزار دقیق شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه هم‌اکنون در حال انجام می‌باشد.

سالمی ادامه داد: این پروژه با مساعدت جناب آقای مهندس دورباشی‌زاده مدیرعامل محترم و جناب آقای مهندس صمیمی معاون محترم صنعت، انجام شده است؛ همچنین در اینجا لازم است از مدیرعامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی جناب آقای دکتر ناصری که در بازسازی و نوسازی کارخانه شکر، از تلاشگران عرصه تولید در نیشکر هفت‌تپه حمایت نمودند، تشکر و قدردانی نماییم.

مدیر کنترل و ابزار دقیق شرکت نیشکر هفت‌تپه در پایان گفت: به حول قوه الهی و با تکیه بر دانش و توان پرسنل زحمت‌کش بخش صنعت خصوصاً واحد ابزار دقیق، درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی دقیق، سیستم کنترل و ابزار دقیق کارخانه را ارتقاء داده و با افزایش کمی و کیفی محصول و بازگشت هفت‌تپه به ظرفیت تولید، قدمی برداریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.