×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و مسجد

سردار حسن شاهوارپور  در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) سکان ‌دار انقلاب اسلامی بود که بعد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) به عنوان شخصیت نمونه و بی‌نظیر در طول تاریخ ظهور و بروز پیدا کرده است. قبل از ظهور امام زمان(عج) شخصیتی مانند امام(ره) ظهور و بروز پیدا کرد. ایشان هم علوم و معارف دینی را موشکافی می‌کرد و هم در حوزه حکمرانی بر مبنای مکتب شیعه وسط میدان آمد و تحول عظیمی را پایه‌گذاری کرد که امروز منشاء همه تحولات دنیا شده است.

وی افزود: امروز حرکت امام(ره) در دنیا حرف اول را می‌زند و یکی از دغدغه‌مندی‌های اصلی همه قدرتمندان دنیا حرکت توفنده‌ای بود که با هدایت‌ها و حرکت امام شکل گرفت. امام(ره) یک معلم به تمام معنا بود. زمانی که خبر شهادت فرزند ارشدشان را به ایشان دادند سر کلاس درس بود اما درس را قطع نکرد و ادامه داد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، گفت: مکتبی که امام(ره) ارائه داد برای جلوگیری از این اقدامات ضدبشری و برای معرفی انسانیت به معنای واقعی به همه جوامع و طی مسیر الهی است بنابراین امام(ره) حرمت معلمی را با  ساخت انسان آغاز کرد.

شاهوار پور با اشاره به اقدامات شهید مطهری بیان کرد: زمانی که آقای مطهری شهید شد، امام(ره) فرمود شهید مطهری حاصل عمر من است. شهید مطهری محتواهای عمیق در دفاع از مکتب اسلام تهیه کرد و کرسی گرفت و جبهه‌ای علیه تفکری که می‌خواست اسلام، تفکر اسلامی و انسانیت را منکوب کند ایجاد کرد و این تفکر با پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و دشمن متوجه شد کجا و چگونه باید هدف قرار می‌گرفت و برای همین شهید مطهری ترور شد.

وی عنوان کرد: در طول زمان تلاش‌های زیادی شد تا این حرکت ادامه یابد اما متاسفانه در تب و تاب حرکت دولت‌ها آدم‌هایی آمدند و این حرکت گاهی متوقف و گاه سرکوب می‌شد. آموزش و تربیت مکمل یکدیگر هستند و از هم جداشدنی نیستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: کشته شدن آدم‌ها در غزه را می‌بینیم و این محصول آموزش صرف است و روح انسانی در کنار آن نیست. بنابراین باید تعلیم و تربیت کنار یکدیگر و با نیازهای روز و منطبق با نیازهای جوان باشد. متاسفانه در دوران کرونا سکته‌ای در حرکت‌ها داشتیم و محصول این سکته و عدم ارتباط معلم با دانش‌آموز، فتنه سال ۱۴۰۱ و دیوار بی‌اعتمادی بین معلم، پشتیبان معلم، حاکمیت و دانش‌آموز شد.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش بسیار عقب هستیم، افزود: چقدر هزینه دادیم تا این اوضاع را برگردانیم. هنوز هم در فکر نوجوان ما یک سری یافته‌های غلط و دروغ که دشمن روی کار آن کار کرده، تثبیت شده است که باید اصلاح شوند. این موضوع به مجاهدت معلمان برمی‌گردد و خوشبختانه در خوزستان حرکت‌های خوبی شروع شده است و امیدواریم با همت و روحیه جهادی، شاهد تحولات روزافزون در بخش آموزش، معرفتی و تربیتی باشیم.

شاهوار پور گفت: در بسیج در حال مطرح کردن بحث مدرسه مسجدمحور هستیم یعنی پلی بین مدرسه و مسجد برقرار و ارتباط تنگاتنگ شود تا برای پشتیبانی در همه حوزه‌ها از جمله مسائل تربیتی انجام شود. بسیاری از مدارس شرایط خوب و شأنیت ندارند و به پشتیبانی  نیاز دارند که از این طریق امکان‌پذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.