×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حذف سود بازرگانی تهیه مواد اولیه مورد نیاز mdf

درادامه سفر دوروزه معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت به استان خوزستان، دو واحد صنعتی نوین چوب وشرکت فرآوری نگین املاح دریایی خوزستان به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان ، دکتر رحمانی در مراسم افتتاح واحد صنعتی نوین چوب که با سرمایه گذاری حدود ۱۵ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسید،گفت :در راستای تأمین هزینه مردم و با توجه به رایج شدن بحث شهرنشینی ، سرمایه گذاری ها در حوزه تولید MDF بیشتر شده است. به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت در حال حاضر در تولید ورق MDF رتبه ۲۱ را در کشور داریم که طبق برنامه ریزی ها بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ به رتبه ۱۲ در این حوزه برسیم. وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی در تولیدMDF خام درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: با توجه به استقبال بازار مصرف، احداث کارخانه تولید MDF در کشور نیز با استقبال روبه شده که در این راستا واردات این محصول جزء کالاهای ممنوعه قرار گرفته است. دکتر رحمانی تصریح کرد:علاوه بر این سود بازرگانی در خصوص تهیه مواد اولیه مورد نیاز MDF نیزحذف شده است. وزیر صنعت معدن و تجارت یکی از اصلی ترین مشکل صنعت MDFرا تولید چوب عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل به بحث کاشت درختان مورد نیاز این صنعت ورود کرده ایم. دکتر رحمانی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۵۰ واحد با ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و یک صد هزار فرصت شغلی در خوزستان وجود دارد. وی با اشاره به واحدهای با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد خاطر نشان کرد: ۸۰۸ واحد با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی فرصت اشتغالزایی برای ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر درحال احداث در خوزستان داریم. به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت از این تعداد ۳۲۰ واحد دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی هستند که جزء اولویت های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است .

دکتر رحمانی ادامه داد: تمامی امکانات باید فراهم شوند تا این واحدها تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرند که برای راه اندازی این واحدها ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفت: امسال برای رونق اقتصادی، اشتغال روستایی، اشتغال پایدار و تبصره ۱۸ چند ردیف بودجه ابلاغ شده است و تمامی این ظرفیت ها در راستای تکمیل طرح های با پیشرفت ۶۰ درصدی استفاده می شود.

دکتر رحمانی در بخش دیگری از سخانش به صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در زنجیره فولاد یک صد میلیون تن پروژه در دست اجرا داریم و تولید فولاد ما ۲٫۵ برابر نیاز کشور است.

دکتر رحمانی افزود:سال گذشته ۴٫۵ میلیون تن فولاد صادر شد و در هفت ماهه اول یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات فولادی داشتیم.

وزیر صنعت تاکید کرد: انتظار دولت این است که واحدهای فولاد سازی در بازگشت ارز به کشور همکاری داشته باشند. البته عملکرد فولاد خوزستان در این زمینه خوب بود.

گفتنی است در سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت به استان خوزستان که با همراهی دکتر نظری رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان انجام گرفت کارخانه تولید اوراق فشرده چوب با روکش ملامینه و تولید اوراق فشرده چوبی با روکش هایگلاس افتتاح شد .این کارخانه با سرمایه گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و۲۰ میلیون یورو به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد و محصولات این کارخانه در صنعت ساختمان و تولید انواع مصنوعات چوبی کاربرد دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.