×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اجرای برنامه تست سریعHIV در محلات شهرستان آغاجاری

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری با اعلام این خبر بیان داشت: اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری با همکاری شبکه بهداشت به منظور  تشویق افراد جامعه به انجام آزمایش HIVو اطمینان از سلامت و  یا احیانا بیماری خود در روز سه شنبه ۲۰آذر تیم سیار در محلات شهرستان مستقر کردند.
صادق ضیایی با اشاره به اینکه،این برنامه کاملا رایگان و  نتایج آن کاملا محرمانه است، تصریح کرد: در این برنامه افراد توسط کیت های پاسخ سریع و با استفاده از یک قطره خون از سلامت خود اطمینان حاصل می کنند.
وی در خصوص راههای انتقال گفت: بیماری HIV یک بیماری ویروسی است که از طریق خون آلوده و یا روابط جنسی کنترل نشده و یا از طریق مادر به کودک و از راه جنین منتقل می شود.
ضیایی با بیان اینکه وظیفه همه افراد جامعه است که با افراد مبتلا به دور از تبعیض و انگ رفتار کنند، تا از اشاعه آن جلوگیری شود ،افزود: عمده ترین راه مقابله با این بیماری اطلاع رسانی و آگاهی از راههای انتقال ویروس به بدن و همچنین خودمراقبتی است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: این بیماری قابل پیشگیری و کنترل است به شرط آنکه افراد جامعه و یا افراد در معرض خطر با یک بار انجام تست از سلامت خود آگاهی پیدا کنند .

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.