×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خطر دوباره دیوانه / ترامپ به کاخ سفید بازمی‌گردد

اجراهای انتخابات آمریکا دارد هیجان‌انگیز و در عین حال عجیب می‌شود، کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد که پس از شکست ترامپ مقابل بایدن در آخرین انتخابات آمریکا، دوباره شاهد پدیده ترامپ باشیم، مرد پوپولیست ثروتمندی که امریکا برای رای نیاوردنش متحد شد و بایدن را به قدرت رسانید.

ماجراهای او با توییتر البته که از یادها نرفته، اظهارنظرهایی که آنقدر عجیب بود که سرانجام توییتر را مجاب کرد ترامپ را محدود کند. او در واکنش به این رفتارها، شبکه اجتماعی خودش را ساخت و حاضر نشد حتی وقتی ایلان ماسک توییتر را خرید و به ایکس تبدیل کرد، به این شبکه بازگردد.

او حالا با تجربه‌تر از قبل، به خطرات ناشی از این شبکه‌ها پی برده و ترجیح می‌دهد حواسش جمع باشد، مخصوصا این ماه‌های آخر منتهی به انتخابات.

در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری، همواره به دنبال افزایش شمار مخاطبان خود هستند، اما ترامپ خوب با خطرات شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و نمی‌خواهد دم به تله بدهد.

آمارها می گویند ترامپ در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به ازای هر توییت اصلی در ماه نوامبر، نزدیک به ۹۶۰۰۰ لایک دریافت کرد، که شامل میانگین ۲۰۶۰۰۰ لایک در نوامبر ۲۰۲۰ می‌شود.

تا امروز ۲ ایالت شامل کلرادو و مین، دونالد ترامپ را از رای گیری ایالتی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال آینده رد صلاحیت کرده‌اند، هرچند ممکن است این تصمیمات تغییر کنند و با موافقت روبه رو نشوند.

دلیل رد صلاحیت ئیس جمهور سابق، نقشش در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره ایالات متحده تصریح شده، اما ممکن است به خاطر اینکه او هنوز در دادگاهی به این خاطر محکوم نشده، بتواند خیلی راحت به صحنه رقابت بیاید و البته برنده هم باشد.

هرچند بایدن رفتارهای عجیب و غریب در این ۳ سال کم نداشته، اما همچنان اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ است.

پیرمرد آمریکایی باید شش دانگ حواسش را جمع کند و با تمرکز روی مسائلی مثل سقط جنین، خطر ترامپ برای دموکراسی، اقتصاد آمریکا، حواشی حول قانون‌گذاری و البته نیاز به رهبری آمریکا در عرصه جهانی، تمام تمرکزش را روی شکست دوباره ترامپ بگذارد، موضوعی که البته برای بایدن با آن وضعیت خاصش قطعا سخت و طاقت‌فرسا خواهدبود.

خبرفوری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.