×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اولین جلسه کار گروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

با حضور مشاور استاندار خوزستان و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز اولین جلسه کار گروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

اولین جلسه کار گروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نوذر درستان مشاور استاندار خوزستان و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر اعضای این کارگروه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست نوذر دُرستان مشاور استاندار خوزستان و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز ضمن اشاره به اهداف تشکیل این کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: هدف کارگروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی باید در ابتدا امید به زندگی باشد. وی افزود: طبق آمار، هرچند امید به زندگی در حال حاضر به ٧۵ سال رسیده است ولی هنوز در قشری از جامعه به‌ویژه جوانان، امید به زندگی کاهش یافته است که باید در این کار گروه برای امید به زندگی و نشاط اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.

مشاور استاندار خوزستان ضمن اشاره به عوامل موثر بر نشاط اجتماعی گفت: از جمله مواردی که می‌تواند نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهد می‌توان به عزت نفس، رضایت از زندگی، اعتماد به نفس، احساس امنیت، احساس امنیت اقتصادی، عدم محرومیت، دینداری و… اشاره کرد. درستان در ادامه اظهار کرد: امروزه مشکلات موجود در جامعه بر ذهن و فضای خانواده تاثیر گذاشته است، ناامنی‌ها، مشکلات اقتصادی، مقایسه‌ای عمل کردن‌ها می‌تواند عدم امید به آینده را ایجاد کند. معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز تصریح کرد: گاهی تلویزیون فقط روی مسائلی همانند دلار، تحریم هاو… تاکید می‌کند که تاکید بر این مشکلات می‌تواند باعث نامیدی در جامعه شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی باید روی اعتماد مردم، و نشاط اجتماعی کار کنند وقتی مردم شاد باشند فعال هستند و در گیری‌های خانواده و طلاق نیز کمتر خواهد بود.

در ادامه این جلسه ناصر چنانی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کارگروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی از جمله کار گروه‌های مهمی است که در تصمیم سازی‌های شورای فرهنگ عمومی استان بسیار کارساز و اثرگذار است.

وی افزود: این کار گروه باید نشست جدی با شورای فرهنگ عمومی داشته باشد، امیدوارم کارگروه نشاط اجتماعی بتواند با یک برنامه‌ریزی کاربردی و دیدگاهی وسیع در جهت نشاط مردم قدم‌های موثری را بردارد.

در ادامه اعضای کارگروه به بیان مشکلات و نقطه‌نظرات خود در خصوص بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی پرداختند.

در پایان این نشست نوذر دُرستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز، طی حکمی به عنوان رییس کارگروه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی استان معرفی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.