×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور مدیران شهرداری اهواز در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی

 پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور دبیر کل مجمع، معاون شهردار غازی آن‌تپ، جمعی از شهرداران کشورهای آسیایی و نمایندگان آنها در شهر غازی آنتپ ترکیه برگزار شد.

بنا به این  گزارش این گردهمایی با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر افتتاح شد. این مجمع در سال ۲۰۰۸  و به دنبال تصویب پیشنهاد شهرداری تهران در نشست مجمع پارلمان های آسیایی (APA) در تهران  بنیان گذاری شد و اولین اجلاس مجمع عمومی این نهاد نوپا،  با شرکت حدود ۹۰ شهردار و مدیر ارشد شهری و محلی و تعداد ی از مقامات و شخصیت های داخلی و بین المللی، همزمان با بهره برداری از برج میلاد تهران، برگزار شد.

شکل گیری این مجمع تلاشی است تا محملی را برای انتقال تجربیات شهرهای آسیایی فراهم کند و در واقع هدف از تاسیس آن ایجاد شبکه ارتباطی میان شهرهای آسیایی بود و در عمل نیز این شهرها برای حل مشکلات با هم حرکت کردند.

برپایه این گزارش از شهرداری اهواز نیز آقایان عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر و دکتر محمود لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز بعنوان نمایندگان شهرداری در پنجمین گردهمایی مجمع شهرداران آسیایی حضور داشتند و در این دوره سه نشست فنی و تخصصی  با حضور مدیران، کارشناسان و صاحب نظران  و با عناوین *حمل و نقل و ترافیک در شهرهای آسیایی، *تاب آوری و شهرهای آسیایی، *هوشمندی و شهرهای آسیایی و * زیست پذیری شهرهای آسیایی برگزار شد.

خلاصه موارد مطرح شده در این اجلاس در حوزه شهرهای هوشمند بر لزوم ایجاد اقتصاد دیجیتال و هماهنگی دولتمردان، سازمان‌ها و شهروندان برای ایجاد شهر هوشمند تاکید داشت. همچنین در خصوص تاب آوری و زیست پذیری شهرهای آسیایی تاب آوری را آماده بودن شهر‌ها در برابر شوک‌های آتی و ایستادن روی پای خود برشمردند که باید به عنوان امری مداوم برای شهرها تعریف شود. و در زمینه حمل و نقل و ترافیک در شهرهای آسیایی با تاکید بر اینکه این موضوع تنها فنی نیست و ابعاد اجتماعی دارد، اعلام کردند هدف کمیته حمل و نقل این است که به مدیران شهری یادآوری کند تا شهر‌ها را از حالت خودرو محور به انسان محور تبدیل کنند.

گفتنی است نمایندگان شهرداری اهواز در اختتامیه این اجلاس پس از تبادل نظر در خصوص مسائل مطرح شده و آشنایی با همتایان خود از شهرهای مختلف آسیایی لوح تقدیر پنجمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی را تقدیم شهردار اهواز کردند.

یادآور می شود مجمع مزبور دومین، سومین و چهارمین اجلاس خود را به ترتیب در شهرهای استانبول، بانکوک و هایکو(چین)، برگزار کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.