×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از بی‌توجهی دولت به معضل آب این استان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان  با انتقاد از تصمیم اخیر دولت مبنی بر انتقال آب بین‎حوزه‌ای، اجرایی شدن این طرح را باعث خشکسالی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

«قاسم ساعدی» رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصمیم اخیر دولت در خصوص انتقال آب بین حوزه‌ای، اجرایی شدن این مسئله را باعث خشکسالی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه ششم توسعه، هرگونه نقل و انتقال آب بین‌حوزه‌ای، بدون اخذ مجوز از محیط زیست، نه‌تنها مجاز نیست بلکه خلاف قانون است.

ویدر ادامه افزود: متاسفانه آقای محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی غیرمعمول اعلام کرد که بخش غیردولتی می‌تواند در انتقال آب بین‎حوزه‌ای در احداث کانال‌های «گلاب یک تا گلاب دو» به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری کند؛ این اقدام چیزی به جز خشکسالی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را در پی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستانی‌ها علاوه بر دغدغه هوای ناسالم، از این لحظه به بعد باید نگران بحران آب هم باشند، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خصوص مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای رایزنی در خصوص کاهش مشکلات از رئیس جمهور درخواست ملاقات داشته‌اند که تاکنون چنین رخصتی به نمایندگان داده نشده است.

وی با توجه به این نکته که رئیس جمهور در کارنامه خدمت‌رسانی به ملت، سابقه نمایندگی مجلس را نیز داشته‌ است، گفت: جای تعجب دارد وقتی آقای روحانی خودشان نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ و با دغدغه‌های نمایندگان به طور کامل آشنایی دارند، چرا با نمایندگان نشست‌هایی در خصوص رفع معضلات برگزار نمی‌کنند؟!

ساعدی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس دغدغه‌ای جز کاهش مشکلات ملت ندارند، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری که در حقیقت همچون نمایندگان دیگر رابط بین مردم با دولت هستند، شبانه‌روز می‌کوشند تا به طرق مختلف مشکلات آب و هوای خوزستان مرتفع شود، اما تاکنون نه‌تنها دولت برای کاهش مشکل هوای این استان اقدام اساسی انجام نداده، بلکه امروز با این تصمیم ناعادلانه آب استان خوزستان نیز به مخاطره خواهد افتاد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با توجه به مجاهدت و رشادت‌های رزمندگان خوزستانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، تلاش برای کم‌شدن مشکلات این استان را وظیفه مهم مسوولان دانست و گفت: اتخاذ این‌گونه تصمیمات که به تشدید معضلات مردم استان خوزستان می‌انجامد، زیبنده حکومت اسلامی نیست.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس مجلس در خصوص بحث و تبادل‌نظر برای رفع بحران کم‌آبی این استان، گفت: نمایندگان استان خوزستان، ائمه جمعه و نمایندگان خوزستانی مجلس خبرگان رهبری همه نسبت به تصمیم رئیس جمهور برای انتقاب آب بین‌حوزه‌ای گله‌مندند؛ آقای لاریجانی در این جلسه وعده دادند که این مسئله را پیگیری و صدای مردم استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به گوش دولتمردان برسانند.

ساعدی افزود: بسیاری از مردم استان خوزستان این روز‌ها از کم‌آبی و شوری بیش از اندازه آب رنج می‌برند که ادامه این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این انتقال آب تبعات زیادی را برای دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد داشت که یکی از  این تبعات خشک شدن آب به‌ویژه در مناطق پایین دست کرخه و پایین دست کارون همچون آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه و حتی شوش و بالاتر از این مناطق و ایجاد کانون‌های ریزگرد‌ها است که حتی به استان‌های همجوار هم رسیده است.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان خوزستان ۱۸ نفر و این نفرات در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور دارند، یادآور شد: نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری با دقت کامل لایحه بودجه را مورد بررسی قرار خواهند داد و اجازه نمی‌دهند در حوزه انتقال آب بین‌حوزه‌ای سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه خدمت به مردم غیور، ولایی و شهیدپرور خوزستان وظیفه مهم این مجمع است، گفت: وظیفه شرعی و قانونی نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری دفاع از حق و حقوق مردم در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.