×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

داروسازان با مدیریت خرید دارو ، از هدر رفت هزینه ها جلوگیری کنند

جلسه هم اندیشی داروسازان مراکز ملکی خوزستان با حضور ۵۰ نفر از مسئولان فنی و داروسازان ، مدیر و معاون درمان در سالن اجتماعات مدیریت درمان برگزار شد .

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ، داروسازان را موثرترین کسانی دانست که نقش زیادی در مشاوره و همفکری پزشکان و بیماران دارند و گفت : با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و کمبود دارو، داروسازان با احساس مسئولیتی که دارند می توانند نقش موثری بین پزشکان و بیماران ایفا کنند . دکتر صادق جلیلی تاکید کرد : نقش علمی و فنی که داروسازان دارند با مدیریت خرید دارو ، می توانند از هدر رفت هزینه ها جلوگیری کنند . وی افزود : حذف دفترچه های کاغذی با توجه به زیر ساختهای خوبی که تامین اجتماعی در زمینه IT دارد انشاء الله با همکاری همه ی ذی نفعان جامعه پزشکی محقق یابد .
دکتر صادق جلیلی ابراز امیدواری کرد با توجه به اشتغال دکتر آرزومند ودکتر گرجی زاده که هر دو داروساز هستند بعنوان معاون درمان و رئیس اداره پاراکلینیک استان شاهد پیشرفت روز افزون استان در حوزه دارویی باشیم .
معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان رعایت اخلاقی پزشکی را وظیفه جامعه پزشکان از جمله داروسازان عنوان کرد و گفت : در آئین نامه و اصول اخلاق پزشکی بایستی به چهار وظیفه اصلی خودمان واقف باشیم . دکتر منصور آرزومند درباره اصول اخلاق پزشکی افزود : از نظروظیفه سازمانی و صنفی اولویت منافع بیماران بر منافع خود ارجحیت دارد . وی دومین اصل را کاستن درد و آلام بیماران دانست و بر استقلال حرفه ای داروسازان تاکید کرد که وام دار هیچگونه گروه پزشکی نباشند . رئیس انجمن صنفی داروسازان استان و عضو شورای عالی نظام عالی نظام پزشکی کشور ، چهارمین اصل اخلاق پزشکی را راز داری ، احترام و حفظ کرامت انسانی عنوان کرد .
دکتر منصور آرزومند در ادامه با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور و شرایط اقلیمی استان نقش داروسازان را در ارائه خدمات موثر به بیمه شدگان مورد تاکید قرار داد و گفت : ما در سازمانی هستیم که علاوه بر ارائه خدمات حرفه ای به بیمه شدگانی خدمت میکنیم که اکثراً نیازمند هستند وبا توجه به وضعیت اقتصادی کشور ، این از خصوصیات سازمان تامین اجتماعی است که به همه ی اقشار نیازمند جامعه ارائه خدمات رایگان می کند و با توجه به نوع خدمتی که در درمان سازمان انجام میشود این فاکتورها باعث شده که تعداد مراجعان زیاد شود و به مراتب هزینه ها بالا برود .
معاون درمان خوزستان در ادامه ، لازمه کار در سازمان تامین اجتماعی را شناخت وضعیت اقتصادی سازمان است وکمبود منابع و نقش داروسازان در کاهش هزینه ها در بخش دارویی و ایجاد انضباط مالی را تشریح کرد.
در ادامه این جلسه داروسازان به بیان مسائل و مشکلات کاری خود به تبادل نظرپرداختند و در پایان از سوی مدیر درمان از ۶ نفر از داروسازان تقدیر شد .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.