×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رئیس حفاظت و اطلاعات کل دادگستری خوزستان گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم طمع به خوزستان دارند و برای به دست آوردن آن، هزینه و تبلیغات زیادی می کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی غیاثوند در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان دادگستری استان که با حضور جمعی از معاونین قضایی رئیس کل و فرماندهان انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: وجود منابع بزرگ انرژی و امکان تولید و صادرات نفت و گاز از استان و موقعیت جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه، موجب شده تا طمع دشمنان به این استان ادامه داشته باشد.

وی افزود: قدم به قدم این استان به خون شهدای هشت سال دفاع مقدس رنگین شده است تا این بخش از خاک کشور در دامان ایران اسلامی باقی بماند.

غیاثوند گفت: یه رغم وجود همه این منابع و و دارایی ها، همچنان در محرومیت هستیم و نرخ بیکاری در این استان بالاست. متاسفانه هر روز شاهد ورشکستگی یکی از کارخانه های استان هستیم که این مسئله موجب نارضایتی کارگران و خانواده های آنان می شود و اگر به آن ها توجه نشود، همین مسائل مورد سوء استفاده دشمنان نظام قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در دروان دفاع مقدس با دست خالی به جنگ آهن و سلاح های پیشرفته می رفتیم، امروز نیز باید با مدیریت و تدبیر، خلاء ها را پر کنیم و خدمتگزار خوبی برای مردم انقلابی و ولایتمدار استان و مقام معظم رهبری باشیم.

رئیس حفاظت و اطلاعات کل دادگستری خوزستان گفت: این استان با داشتن ۳۴ حوزه قضایی و ۵۴ مجتمع شورای حل اختلاف و ساختمان های متعدد پزشکی قانونی و …، با کمبود نیرو و تجهیزات روبروست و اگرچه تا امروز با همین بضاعت کم، توانسته ایم امنیت را در این اماکن برقرار کنیم اما به لحاظ صیانت از نیروی انسانی و تکریم بهتر ارباب رجوع، از قوه قضاییه و نیروی انتظامی درخواست حمایت های بیشتر در این خصوص داریم.

در ادامه این مراسم، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان نیز گفت: طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته، مردم از یگان حفاظت خوزستان رضایت صد در صدی دارند و ما نیز اعتقاد داریم که عقلانیت خوبی در رأس امور قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی استان، افزود: امروز این نیرو، از صلابت ویژه ای برخوردار است و شایسته خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان نیز در این مراسم، اظهار داشت: خوزستان به لحاظ برخورداری از منابع فراوان، موقعیتی همانند کل کشور دارد و به همین دلیل منشاء حوادث گوناگون بوده است.

عبدالعباس زبیدی نیا گفت: حوادث قابل پیش بینی نیستند و باید با به کارگیری تدابیر لازم، از بروز این حوادث پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون امنیت خوبی حکم فرماست اما باید با حضور مؤثر نیروهای حفاظت بیش از پیش تقویت شود.

فرمانده یگان ویژه قوه قضائیه در این مراسم، گفت: قوه قضائیه بیش از ۳۵۶۵ ساختمان دارد که همه این ها نیاز به حفاظت دارند و نیاز به نیروی انسانی و امکانات بیشتری است.

سرهنگ غلامرضا یزدان پناه اظهار داشت: علاوه بر پرونده های حقوقی که خواهان و خوانده دارند، سرریز همه مأموریت های نیروهای امنیتی و انتظامی کشور به دستگاه قضایی وارد می شود. در کنار این ها مدعی العموم نیز می تواند به موضوعاتی ورود کند که نشان از بار سنگین دستگاه قضایی است.

وی گفت: با آمار گیری از ورود مراجعه کنندگان به دو هزار ساختمان قوه قضائیه، نشان می دهد که به طور میانگین روزانه بیش از دو میلیون نفر به این ساختمان ها مراجعه می کنند.

سرهنگ یزدان پناه افزود: تأمین امنیت ساختمان های دستگاه قضایی، با توجه به این حجم مراجعه کننده بسار دشوار و طاقت فرسات و نیاز به توجه و بودجه بیشتری دارد که امیدواریم طی سال های آینده، مشکلات موجود مرتفع شود.

همچنین مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات خوب یگان ویژه قوه قضائیه، تدوین ساختار جدید برای یگان است که سال گذشته به تأیید ریاست قوه قضائیه رسید و منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

سردار طاهری گفت: طی بازدید که از یگان حفاظت شهرستان های شوش، اندیمشک، دزفول، ماهشهر، هندیجان و برخی دیگر از شهرستان های استان داشتیم، امکانات و نیروی انسانی در حوزه حفاظت فیزیکی، ارتباط با نیروی انسانی و وضعیت ساختمان ها این یگان ها ارزیابی شد.

در پایان این مراسم، سرهنگ پاپی به عنوان فرمانده یگان دادگستری خوزستان معرفی و از زحمات سرهنگ موسیوند فرمانده قبلی این یگان تقدیر شد.

همچنین از تلاش های سروان شریفی فر که برای مدتی سرپرستی این یگان را به عهده داشتند، قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.