×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

قاچاق دام عامل اصلی گرانی گوشت قرمز در خوزستان است

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز ، قاچاق دام و اثرگذاری دلالان را ۲ عاملی اصلی گرانی گوشت قرمز در خوزستان بیان کرد و گفت: در ماه های اخیر قاچاق دام از مرزهای کشور و استان سبب نوسانات قابل ملاحظه در قیمت انواع گوشت قرمز در بازار شده است.

البرز کریمی با اعلام این خبر  افزود: دولت باید از همه ابزارهایی که در اختیار دارد از قاچاق دام که با هدف سودجویی عده ای فرصت طلب انجام می شود جلوگیری کند و اجازه ندهد این افراد منافع و مصالح کشور و مردم را به بازی بگیرند.

وی واردات و توزیع گوشت منجمد به قیمت مصوب را عاملی اثرگذار در تعدیل قیمت گوشت قرمز بیان کرد و افزود: با قیمت های فعلی ، قشرهای ضعیف و متوسط استان خوزستان قادر نیستند گوشت قرمز (گرم) خریداری کنند.

چندی پیش نیز مصطفی کنارکوهی مدیرکل شبکه دامپزشکی خوزستان قاچاق دام و خروج غیرقانونی دام از کشور را عامل مهمی در افزایش بهای گوشت قرمز عنوان کرد.

به گفته وی افزایش غیرمنطقی گوشت قرمز در استان خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز ، سبب کاهش مصرف مواد پروتئینی نیز شده است.

عرضه مستقیم گوشت قرمز از کشتارگاه اهواز به بازار

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز از عرضه مستقیم گوشت قرمز(گوسفندی و بره تازه) کشتارگاه به فروشگاه های مجاز در سطح کلانشهر اهواز با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان خبر داد.

کریمی افزود: عرضه گوشت قرمز با ۱۰تا ۱۲درصد زیر قیمت بازار به مردم عرضه می شود تا مردم بتوانند گوشت قرمز را با قیمت مناسب تر خریداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با عرضه مستقیم گوشت قرمز در فروشگاه های تعیین شده در کلانشهر اهواز از افزایش بی رویه و غیرمنطقی بهای گوشت قرمز جلوگیری شود.

کریمی همچنین گفت: توزیع مرغ کشتار روز نیز با ۱۰درصد زیر قیمت بازار در اهواز شروع شده است.

در روزهای اخیر بهای مرغ کشتار روز در اهواز تا ۱۴۰هزار ریال و گوشت گوسفندی ۷۵۰هزار ریال و گوساله نیز تا ۷۰۰هزار ریال رسیده است.

گزارش رسیده از برخی شهرهای شمالی خوزستان حاکی است که قیمت گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) تا ۶۸۰هزار ریال عرضه می شود که نسبت به ماه گذشته ۱۳۰هزار ریال افزایش نشان می دهد.

در ماه های اخیر قیمت گوشت قرمز و مرغ کشتار روز در شهرهای خوزستان به خصوص اهواز روندی افزایشی داشته است.

در برخی شهرهای شمال شرق خوزستان کشتار غیرمجاز و عرضه آن در کناره جاده ها گزارش شده است که دامپزشکی از عموم مردم خواسته از خرید گوشت آنان به دلیل احتمال آلودگی دام، خودداری کنند.

در همین حال شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در یک هفته اخیر توزیع گوشت منجمد برزیلی را با قیمت هرکیلوگرم ۲۹۰هزار ریال در برخی فروشگاههای مجاز در اهواز شروع کرده که به دلیل محدودیت در عرضه ، با ازدحام شهروندان رو به رو شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.