×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز

بنا به این گزارش مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی” آشنایی با زنجیره ایده تا پدیده و مراکز نواوری” افتتاح شد.

این مراسم با حضور دکتر اساعیل احمدی فر رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، دکتر منتظر الحجت مشاور پژوهشی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خوزستان، مهندس سنواتی ریاست شورای اسلامی شهر اهواز، آقایان کعب عمیر، لطفعلی زاده و ایزدی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، رؤسا و مدیران پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان خوزستان و جمعی از مسئولان، فرهیختگان، اساتید و دانشجویان در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر احمدی فر ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز اظهار داشت : مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز در راستای ارایه خدمات شهری و حل مسائل و مشکلات شهری افتتاح گردیده است.

وی گفت: به استناد دستورالعمل ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاه، ابلاغی از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۵۲۱۷۳/۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۱۳، مجوز راه اندازی مرکز نوآوری “شهرداری اهواز” وابسته به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، با موضوع “خدمات شهری” در تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ صادر گردید.

 

 

عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری علمی کاربردی شهرداری اهواز، ضمن اظهار خوشحالی از افتتاح این مرکز؛ عنوان کرد: ما در حوزه مدیریت شهری و طرح جامع شهری و همچنین بازنگری حمل و نقل شهری نیاز به کارهای بزرگی داریم که مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز می تواند در این زمنیه بسیار تأثیر گذار باشد.

مهندس سنواتی در ادامه با اشاره به نیاز آسیب شناسی در زمینه آسیب های زیستی و محیطی در شهر اهواز بیان داشت: شهرداری اهواز می تواند پتانسیل بالایی برای فعالیت های این مرکز باشد.

وی گفت: ما در شورای شهر اهواز حمایت خود را از این مرکز و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز که یکی از مراکز اصلی ما می باشد؛ اعلام می کنیم.

افتتاح این مرکز می تواند با ارائه تحقیقات و مطالعات شهر سنتی را به شهر هوشهمند تبدیل کند

سید محسن موسوی زاده در این مراسم اظهار داشت: وجود مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز از ضروریات شهر بود که با لطف و عنایت ریاست این دانشگاه و افتتاح این مرکز، شاهد دستاوردهای علمی این مرکز در سطح شهر خواهیم بود.

وی گفت: شورای شهر به عنوان یک مرکز سیاست گذار حمایت خود را از این مرکز انجام خواهد داد و در صورت نیاز هرگونه جهت تقئیت این مرکز مصوبات لازم را خواهد داشت.

موسوی زاده در انتها افزود: امیدواریم که این مرکز یک خروجی در سطح عالی داشته باشد و خروجی آن زمینه مطالعات شهر باشد.

 

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز می تواند اثر مثبت بر جامعه شهری اهواز داشته باشد

محمد رضا ایزدی در گفت و گو با روابط عمومی علمی کاربردی شهرداری اهواز بیان داشت: افتتاح این مرکز می تواند ضمن اثر مثبت بر جامعه شهری اهواز و ایجاد یک مرکز حقیقی علمی کاربردی، نسبت به استفاده علمی از دانشجویان و محققان در زمینه مطالعات شهری و عمرانی کمک نماید.

تحقیقات پژوهشی در مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز می تواند به مشکلات شهری و عمرانی کمک کند

دکتر اسکندر لطفعلی زاده در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز  گفت: در کشور و همچنین استان هر چقدر کار تحقیقاتی انجام بشود کم است.

وی با اشاره به مداومت انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه شهری افزود: باید این کارها در مراکز علمی ادامه یابد و تا جایی که می شود آن را تقویت کرد.

دکتر لطفعلی زاده بیان نمود: یقیناٌ هر کاری که بدون پژوهش و تحقیقات باشد یک عملی می باشد که با خطا مواجه خواهد شد و تحقیقات پژوهشی می تواند به مشکلات شهری و عمرانی ما کمک بکند.

عضو شورای شهر اهواز در انتها عنوان کرد: شورای شهر از وظایف اصلی خود می داند که این مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز را حمایت نماید.

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز رابطه نخبگان با شهرداری را بالا می برد 

در ادامه این مراسم رحیم کعب عمیر با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی بیان نمود: با افتتاح این مرکز، ظرفیت رابطه نخبگان با جامعه و مراکز علمی بالا می رود و می تواند دردها و چالش های شهری را شناسایی کند.

وی گفت: شرط رسیدن به مرکز نوآوری ایده ال در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز؛ همکاری مسئولین ، شهرداری اهواز و همچنین شورای شهر اهواز با این مرکز در خصوص پذیرفتن نخبگان شناسایی شده می باشد.

رحیم کعب عمیر در انتها اشاره نمود: کمک به ایجاد یک شهر نوین باید از ضرورت های این مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.