×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سال ۹۷، معادل ۴ هزار و ۱۰۰ مورد در هزینه نگهداری خودروهای دستگاه های اجرایی استان خوزستان صرفه جویی شده است

جلسه تخصصی آموزش اموال دولتی ویژه دستگاه های دولتی، شرکتها، دانشگاهها و موسسات آموزشی دولتی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان برگزار شد.

در این جلسه موضوعات و مشکلات دستگاه های اجرایی در حوزه اموال دولتی به شکل تخصصی با حضور خانم دادگر، مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی بررسی شد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله اموال در دستگاه اجرایی و شبهاتی که ممکن است در این خصوص باشد؛ جلسه تخصصی برگزار شد که سوالات و مسائل متولیان اداره اموال دستگاه ها در این خصوص پاسخ داده شود.

مسعود صدری به کسب رتبه سوم در ارزیابی عملکرد ادارات اموال از بین دستگاه های کشور در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و همچنین کسب رتبه اول در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه های اجرایی) اشاره نمود و افزود: با توجه حجم کاری استان خوزستان در جایگاه بالاتری قرار دارد.

صدری عنوان کرد: چالشی که دستگاه های اجرایی در بحث خودروها دارند دو مورد می باشد، یکی الزامی است که خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند و دوم اختیار کردن خودرو جدید که امکان آن نیست؛ با این وجود پیشنهاد می شود که وزارت متبوع همایشی سالیانه در ابتدای سال جهت بررسی و توجیه قانون بودجه سال و همچنین همایشی با موضوع تخصصی اموال و حل مسائل و مشکلات مبتلابه استان ها برگزار نماید.

نماینده وزیر اقتصاد در استان خوزستان افزود: در سامانه سادا، کل املاکی که تا پایان سال ۹۶ ثبت شده است حدود ۳۰۵ هزار مورد است که درصد تکمیلی میانگین آن ۶۰ درصد است؛ از ۳۰۵ هزار مورد، ۲۱ هزار مورد در استان خوزستان به ثبت رسیده است که استان خوزستان ۹۴ درصد را رکورددار بوده است. رقم اولیه در سامانه در سال ۹۳، ۱۹۰۰ مورد بوده و اکنون به ۲۱ هزار رشد داشته و این رشد بسیار معناداری است که با زحمات کارمندان اداره اموال دستگاه ها به ثمر نشسته است.

صدری اشاره کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آذر ماه، ۱۲۲ هزار املاک را سند تک برگ صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد ۲۲ هزار سند افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: در خصوص موضوع خودروها، در سال ۹۳، ۱۲ هزار و ۲۰۰ خودرو در دستگاه های اجرایی بوده است و در سال ۹۷ به ۸ هزار و ۱۰۰ خودرو کاهش یافته، یعنی ۴ هزار و ۱۰۰ مورد در هزینه های نگهداری خودروهای دستگاه های اجرایی صرفه جویی شده است که در راستای تحقق الزامات قانونی شورای عالی اداری در خصوص برون سپاری و واگذاری تصدی گری کارهای خدماتی می باشد.

صدری افزود: در سال۱۳۹۳ تعداد ۱۸۰۰ خودرو پلاک سفید داشته و اکنون به ۳ مورد رسیده است که این ۳ مورد خودرو سواری نیستند و قسمت عمده آن مربوط به زمان قبل از سال ۱۳۵۷دوران جنگ و مربوط به شرکت نفت می باشد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان اظهار کرد: اسنادی را که در سال ۸۹ به عنوان خزانه به ما ارائه شد، ۴هزار و ۶۵۱ سند بود و اکنون ۹ هزار و ۷۷۴ سند رسیده است و این حاصل تلاش های مستمر و مجدانه همکاران در استان خوزستان می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.