×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دیدار سرکنسول عراق در اهواز با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان

نشست مشترک سرکنسول عراق در اهواز با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در خصوص رسیدگی به امور اتباع عراقی پناهنده در استان خوزستان و همچنین تردد اتباع عراقی در استان خوزستان ، برگزار گردید.

دراین دیدار فیصل سهیل سرکنسول عراق در اهواز اعلام کرد: دو کشور عراق و ایران مشترکات فراوانی دارند و این اشتراکات باعث نزدیک تر شدن روابط دو کشور شده است . ما تلاش ها و زحمات جمهوری اسلامی ایران در امر استقرار عراق وجنگ با داعش را هیچ گاه از یاد نخواهیم برد . وی گفت :  با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران گروهک تکفیری داعش را از کشور عراق خارج کردیم و دوباره امنیت به کشور عراق برگشت.وی افزود: لازمه برقراری امنیت و رشد دو کشور حمایت و تقویت روابط است . فیصل سهیل بیان داشت: استان خوزستان یک استان با اهمیت برای ما محسوب می شوند و ما در تلاش هستیم تا در امر تجارت ، زیارت عتبات در دو کشور و تردد مردم دو کشور مراودات با استان خوزستان را بیش از پیش افزایش دهیم سرکنسول عراق در خوزستان ، با تشکر از زحمات و تلاش های فراوان در جهت پذیرش پناهندگان در زمان جنگ و حکومت صدام بعثی و خدمات ارائه شده به آنان که تا کنون نیز ادامه دارد یاد آور شد: اینکه پناهندگان جمهوری اسلامی ایران را برای سکونت و اقامت انتخاب کردند ، بواسطه اسلامی بودن این کشور و داشتن مشترکات زیاد و رأفت اسلامی است . وی تاکید کرد : این کنسولگری آمادگی لازم برای همکاری در جهت رفع مشکلات احتمالی ورسیدگی به امور اتباع عراقی در خوزستان را دارد.

همچنین دراین دیدار حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خوزستان ضمن تبیین خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان افزود : بیش از پنج هزار نفر از پناهندگان اتباع عراقی در خوزستان سکونت دارند و از تمامی امکانات لازم همانند سایر هموطنانمان استفاده میکنند. وی گفت : تمام تلاش خود را جهت خدمات رسانی به اتباع عراقی مقیم استان خوزستان معمول نموده ایم به طوریکه همه آنان در حال حاضر می توانند از خدمات آموزشی ، بهداشت و درمان ، اشتغال ، آموزش فنی و حرفه ای ، سواد آموزی ،بیمه سلامت و سایر خدمات استفاده کنند.

سیلاوی افزود: از همکاری دولت عراق جهت اعزام بیش از ۱۴۸ هزارنفر از اتباع خارجی حدود ۴۰ کشور جهان به مراسم اربعین حسینی (ع) که ازطریق مرزهای شلمچه، چزابه و مهران صورت پذیرفت کمال تشکر را داریم و خواستار استمرار و تقویت این همکاری در جهت حضور حداکثری اتباع کشورهای خارجی در عتبات مقدسه در طول سال هستیم. وی افزود: معتقدیم تلاش و سازماندهی برای حضور مستمر اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات می تواند زمینه ساز بهبود روابط بین مسلمانان و کشور های اسلامی گردد.

در ادامه این دیدار مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری خوزستان همکاری در زمینه های تایید گواهی های ولادت ،فوت و سکونت پناهندگان عراقی ،تسهیل تردد مزدوجین اتباع عراقی با اتباع ایرانی ، رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران توسط اتباع عراقی مقیم و گردشگران و همچنین تشویق در جهت بازگشت داوطلبانه اتباع عراقی مقیم کشورمان را خواستار شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.