×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شرایط برای حضور گردشگران خارجی در منطقه آزاد اروند تسهیل شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروندگفت: با اقدامات انجام‌شده مسافرانی که وارد مرز شلمچه می‌شوند می‌توانند خدمات موردنیاز را به‌صورت منظم دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی در نشست مشترک  با مسئولین عراقی که امروز در طرف عراقی مرز شلمچه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر و جمعی از مسئولان عراقی تشکیل شد، اظهار داشت: از هفته گذشته مسیر تجاری شلمچه را از مسیر مسافری جدا کردیم و یک پارکینگ بزرگ که مجهز به دوربین‌های مداربسته و کنترل‌شده است را برای حضور تاکسی‌ها و ارائه خدمات در نظر گرفتیم.

وی افزود: راننده‌های تاکسی‌ها نیز شناسایی، شناسنامه‌دار و گزینش‌شده‌اند و کارت تردد دارند و صلاحیت نیز آن‌ها بررسی‌شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: حتی افرادی که در جابه‌جایی بار مسافران نقش دارند نیز گزینش‌شده‌اند و به دنبال نرخ‌گذاری مسافت‌ها هستیم تا تعرفه‌ها مشخص باشد.

موسوی گفت: به‌این‌ترتیب مسافرانی که وارد مرز شلمچه می‌شوند می‌توانند خدمات موردنیاز را به‌صورت منظم دریافت کنند و این اطمینان را می‌دهیم که ساماندهی انجام‌شده است و نگرانی در بحث تاکسی‌ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دروازه‌های در نظر گرفته‌شده برای طی مراحل اداری مسافران در مرز شلمچه، عنوان کرد: ۶ دروازه برای ورود و ۶ دروازه برای خروج در نظر گرفتیم که ۴ مسیر برای خانم‌ها و ۸ مسیر به آقایان اختصاص‌یافته است و در صورت نیاز نیز می‌توان این دروازه‌ها را افزایش داد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: جلساتی با بازاریان آبادان و خرمشهر، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف داشتیم و تذکرات و آموزش‌های لازم داده شد تا نحوه برخورد با گردشگران و مسافران بهتر شود و بر این روند نیز نظارت می‌کنیم.

موسوی عنوان کرد: به‌صورت روزانه نیز تردد در مرز رصد می‌شود و یک نماینده تام‌الاختیار در مرز مستقر می‌کنیم تا هر مشکلی به وجود آمد در جا حل شود و تلاش می‌کنیم که در سمت عراق نیز مشکلات کمتر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.