×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وجود آب فراوان در زهکش های کشاورزی منطقه نشان می دهد که تلفات آب کشاورزی زیاد است

امام جمعه دزفول استفاده بهینه و برنامه ریزی شده از منابع آبی موجود در منطقه شمال خوزستان را برای همه مسئولان و کشاورزان ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی” در اولین دیدار مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با وی گفت: شبکه آبیاری دز با امکان آبیاری بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از زمین های زراعی، اقتصاد کشاورزی این منطقه را متحول کرده است.

وی شبکه آبیاری دز را امانت الهی عنوان کرد و افزود: وجود آب فراوان در زهکش های کشاورزی منطقه نشان می دهد که تلفات آب کشاورزی زیاد است.

امام جمعه دزفول خواستار استفاده مجدد از پساب های کشاورزی شد و گفت: نقطه قوت منطقه دزفول، تولیدات متنوع کشاورزی آن است و باید علاوه بر افزایش سطوح زیر کشت، توسعه صنایع تبدیلی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیر ضمن ارائه آماری از فعالیت های تعمیراتی شبکه آبیاری دز در یک ماه اخیرتاکید کرد: سعی بر این است در راستای خدمت رسانی به مردم، حداکثر تلاش در جهت تعمیر و نگهداری تاسیسات شبکه به عمل آید.

“یعقوب کرمی” افزود: شبکه آبیاری دز بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و امروز نگهداری تاسیسات آن مورد انتظار همه است.

وی آگاهی کامل امام جمعه دزفول را از بخش آب وکشاورزی ستود و بیان کرد: تامین رضایت کشاورزان اصلی ترین اولویت شرکت بهره برداری شمال خوزستان است و حمایت نهاد امامت جمعه و مسئولان محلی در راستای حل مشکلات حوزه آب کشاورزی راهگشا خواهد بود.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان محدوده ای بالغ بر ۱۸۰ هزار هکتار را از اراضی شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و دشت آزادگان در بر می گیرد.

۱۸ هزار باغدار ، کشاورز و ۴ شرکت بزرگ کشت و صنعت هفت تپه، کارون ، شهید رجایی و شهید بهشتی و برخی مصارف صنعتی از ظرفیت آب کانال های شبکه های آبیاری شمال خوزستان بهره مند می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.