×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با حضور در مناطق پرازدحام امنیت گردشگران خارجی را تامین کنند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ایران جزو امن ترین کشورهای جهان برای گردشگران است، گفت: نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی اجازه ندهند مشکل نه چندان مهمی مانند سرقت موبایل بلای جان گردشگری شود.

سیده فاطمه ذوالقدر در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه افزایش سرقت موبایل گردشگران خارجی را فراری می دهد، گفت: امنیت گردشگر مهمترین عامل توسعه گردشگری هر کشور است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جزو امن ترین کشورهای جهان برای گردشگران است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امنیت در کنار جاذبه های گردشگری را فرصتی مناسب برای افزایش جذب توریست و درآمدزایی دانست و افزود: جرائمی مانند سرقت موبایل در اغلب کشورها وجود داشته و نمی توان  به آن به عنوان تهدید جدی نگاه کرد البته این موضوع در کشوری مانند ایران که گردشگر چندانی ندارد در برخی موارد می تواند احساس امنیت را کاهش داده و بر توسعه گردشگری تاثیر منفی داشته باشد.

فقدان امنیت در برخی کشورها سطح گردشگری را تنزل داده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس  دهم با یادآوری اینکه فقدان امنیت در برخی کشورها سطح گردشگری را تنزل داده است، تصریح کرد: ایران از ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه های مختلف مانند چهارفصل بودن، طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری زیبا برخوردار است که در کنار تاریخ و تمدن و آثار انبوه فرهنگی و تاریخی و همچنین دارا بودن مردمی مهربان و خونگرم می توان  از تمامی این ظرفیت ها در مسیر توسعه و بهبود وضعیت گردشگری به خوبی  بهره برد.

نباید اجازه داد مشکل نه چندان مهمی مانند سرقت موبایل، تعداد گردشگران خارجی را کاهش داده و بلای جان گردشگری شود

ذوالقدر با تاکید بر اینکه کمتر کشوری مانند ایران دارای جاذبه های بی نظیر گردشگری است، افزود: گردشگری در توسعه اشتغال و توسعه همه جانبه کشور نقش زیادی دارد بنابراین نباید اجازه داد مشکل نه چندان مهمی مانند سرقت موبایل تعداد گردشگران خارجی را کاهش داده و بلای جان گردشگری شود در این رابطه نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی باید با همکاری نیروی انتظامی با حضور در مناطق پرازدحام و گردشگرپذیر امنیت گردشگران خارجی را تامین کنند.

خانه ملت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.