×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزاری جلسه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با تعاونی های تولید برای کشت گوجه فرنگی در خوزستان

ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار به خوزستان برای تقویت بخش کشاورزی نقطه عطفی در توسعه است.

مهدی صیاحی مدیر سازمان تعاون روستایی خوزستان با بیان این مطلب گفت: خوزستان یکی از استانهای مهم کشور در زمینه کشاورزی است به نحوی که در سال می توان ۴ بار کشت در آن صورت پذیرد و این موضوع مسئولیت تعاون روستایی را در زمینه خریدهای مختلف سنگین می کند.
وی ادامه داد: بزرگترین ضعف موجود در استان بحث نبود صنایع جانبی و خام فروشی محصولات کشاورزی است و این موضوع مانع توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی به سرعت در زمینه کشاورزی می شود.
در ادامه این جلسه مهندس معمولیان رئیس دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان تعاون روستایی کشور گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های تعاون روستایی سرمایه گذاری هدف دار روی موضوعات مختلف کشاورزی است و از این رو به تمامی استانها ابلاغیه ای صادر و از مدیران استانها خواسته ایم که ستاد و کارگروهی با عنوان سرمایه گذاری راه اندازی و تمامی ظرفیت ها در آن مورد بحث و به اطلاع سرمایه گذاران رسانده شود.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما با توجه به حجم بالای تولید گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز و همچنین متاسفانه امحاء بخشی از این محصولات در کشور رسیدگی به این موضوع بود که امیدواریم با حضور بخش خصوصی و فرآوری این ۳ محصول بتوانیم این معضل را مرتفع نمائیم.
معمولیان بیان داشت: امیدواریم با توجه به ورود سرمایه گذار جهت خرید محصول گوجه فرنگی، این محصول به فرآوری مناسب برسد، همچنین اینکه در تبریز کارخانه ایی وجود دارد که از شهدخرما عسل تولید می کند و باید خوزستان بتواند عضو این کارگروه شود و از محصول خرما به سود مناسب برسد.
معمولیان رئیس دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری سازمان تعاون روستایی کشور در پایان گفت: بزرگترین آفت پیش روی کشاورزی کشور خام فروشی است و این موضوع مانع موفقیت کشاورزی کشور می شود.
همچنین در این جلسه یک سرمایه گذار در زمینه کاشت، داشت، برداشت و فراوری گوجه فرنگی از شرکت روژین تاک و مسئولین ادارات و اتحادیه های تعاون روستایی شهرستانها تبادل نظر کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.