×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

در حال حاضر ٢٠ سینما در استان خوزستان فعالیت می‌کنند

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خوزستان گفت: در حال حاضر ٢٠ سینما در استان خوزستان فعالیت می‌کنند.

ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین آغازین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که جمعه ١٢ بهمن ماه در سینما ساحل اهواز برگزار شد ضمن اشاره به تقارن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اظهار کرد: امروز امنیت و استقلال کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که از جان خود برای کیان این کشور گذشتند.

وی افزود: فیلم ها از ١٢ تا ١٨ بهمن ماه در ٢ سانس  ١٩و ٢١ به نمایش در می‌آیند و در کنار نمایش فیلم‌ها نشست‌های نقد و بررسی برای فیلمسازان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

ناصر چنانی در ادامه نیز با اشاره به دستاوردهای انقلاب در استان در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: در حال حاضر تعداد سینماهای استان به ٢٠سینمای فعال رسیده است و مقدمات فعالیت ۶ سینمای دیگر نیز فراهم شده که این تعداد به زودی به دیگر سینماهای فعال استان افزوده می‌شوند.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان همچنین ٩ سینمای سیار برای شهرستان‌هایی که فاقد سینما هستند کار اکران فیلم‌های روز ایران را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به انجمن سینمای جوان اهواز به عنوان مکانی برای تربیت نسل فیلمسازان جوان بیان کرد:  قرار است پنج انجمن سینمای دیگر هم در استان فعال شود و علاوه بر این ٢٢ کانون فیلم‌بازی نیز مشغول فعالیت هستند.

چنانی با اشاره به اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در اهواز تصریح کرد: این جشنواره برای نهمین دوره متوالی امسال نیز در استان خوزستان در دو بخش سودای سیمرغ با ١٠ فیلم و سیمرغ پروانه‌ها با ۵ فیلم آغاز به کار کرده است که امسال با اضافه شدن شهرستان آبادان، برای اولین بار دو شهرستان در استان فیلم‌های این جشنواره را اکران کنند.

لازم به ذکر است، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان خوزستان از ١٢ تا ١٨ بهمن ماه در دو سینمای ساحل و اکسینآغاز به کار کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.