×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۶۰درصد طرح های اشتغالزایی خوزستان به بهره برداری رسیدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بیش از ۶۰ درصد طرح های اشتغال زایی استان که تسهیلات بانکی به آنها تعلق گرفته، به بهره برداری رسیده اند.

سیدنور محمدپور در این خصوص اظهار داشت: سهم خوزستان از طرح های اشتغالزایی در قالب طرح فراگیر، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در فاز نخست یکهزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود اما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه بانک ها از محل اعتبارات داخلی خود این تسهیلات را پرداخت کرده اند یادآور شد: پیش بینی می شود در صورت تحقق صد درصدی تسهیلات به طرح های اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار شغل جدید در خوزستان ایجاد شود.
محمدپور مساله مهم پس از اعطای تسهیلات را نظارت بر اجرای آنها دانست و گفت: گروه های بازرسی و پایش از سوی استانداری و اداره کل کار در همه شهرستان ها فعال هستند تا بر نحوه عملکرد طرح ها نظارت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال جدید، مساله حفظ اشتغال های فعلی نیز در دستور کار قرار دارد، حتی در کارگاه ها و شرکت هایی که دارای مشکلات مالی هستند اجازه اخراج کارگران و تعدیل نیرو را نداده ایم.
شورای اشتغال از اردیبهشت ماه امسال طرح های متقاضی دریافت تسهیلات را مورد بررسی قرار داد و جهت پرداخت تسهیلات به بانک های استان معرفی کرد، بیش از یکهزار و ۶۳۰ طرح در این مدت به بانک ها معرفی شده اند.
کل اعتبارات مورد نیاز اجرای برنامه های تولید و اشتغال حوزه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در کشور ۱۵ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال تعیین شده که سهم استان خوزستان با ۲٫۳ درصد برابر ۳۶۲٫۳ میلیارد ریال است.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴٫۳ درصد بوده است، همچنین بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با ۲۲٫۷ درصد، هفتکل با ۲۱٫۵درصد و لالی با۲۱٫۴ درصد بوده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.