×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بازدید رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از اولین سمپوزیوم مجسمه های فلزی وپارک هنر اهواز

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به همراه سید ناصر موسوی نژاد عضو شورا از اولین سمپوزیوم مجسمه های فلزی اهواز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه درماه های گذشته اولین سمپوزیوم مجسمه سازی سنگی درسطح بین المللی و اکنون دومین سمپوزیوم مجسمه سازی با فلز در سطح ملی درحال برگزاری است، گفت: اهواز ظرفیت بسیار بالایی  در حوزه هنر مجسمه سازی دارد و می توان با برگزاری سمپوزیوم ها،  المان ها و نمادهایی را  خلق کرد  که با آن فرهنگ غنی اهواز را تعریف کرد.

سنواتی در این خصوص  اشاره کرد : این سمپوزیوم در چهار محور تأثیر نظم در فرهنگ شهروندی، نقش مشاغل سنتی در هویت شهری، نقش صنایع در هویت شهر اهواز، دفاع مقدس و پایداری در حال برگزاری است و یکی از مهمترین رویدادهای هنری شهر اهواز می باشد که اکنون توسط این هنرمندان درحال اجرا می باشد.

وی افزود: با برگزاری سمپوزیوم های بیشتر می توانیم به اهداف فرهنگی نزدیک شویم که این خود یکی از محاسن برگزاری سمپوزیوم نخبه پروری می‌باشد و انشالله شاهد برگزاری سمپوزیوم های بعدی خواهیم بود.

رییس شورای شهر اهواز  در خصوص پارک هنر گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که شاهد آن هستیم احداث اولین پارک هنر در شهر اهواز می باشد و تمامی مجسمه هایی که در سمپوزیوم قبلی توسط هنرمندان بین المللی خلق شده بودند از پارک جزیره به این پارک منتقل شده اند و با توجه به کم بودن جاذبه های گردشگری شهر اهواز انشاء الله این پارک به بهترین جاذبه گردشگری  اهواز و استان تبدیل  شود.
سید ناصر موسوی نژاد عضو شورای اسلامی  شهر اهواز نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه  ما امروز شاهد برگزاری اولین سمپوزیوم ملی فلزی اهواز هستیم و در این رویداد ۲۱ هنرمند از سراسر کشور حضور دارند و مشغول خلق آثار خود  در پارک مالیات جنب پارک هنر می باشند.

عضو شورای شهر گفت: خواسته ما از هنرمندان این است که با این مجسمه ها بتوانند فرهنگ غنی شهر اهواز را رسم کنند و مردم را با این هنر آشنا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.