×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی اولین مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد(موبایل کلینیک) در خوزستان

با حضور رئیس دبیر خانه مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور،مدیر کل بهزیستی خوزستان و جمعی از مسئولان استان اولین مرکز گذری سیار کاهش آسیب اعتیاد(موبایل کلینیک) در استان افتتاح شد.
مدیر کل بهزیستی خوزستان در آئین افتتاح مرکز گفت: به منظور ارتقا سطح دسترسی به خدمات کاهش آسیب برای کسانی که مواد مصرف میکنند و در اجرای ماده ۱۵ اصلاحیه ی قانون مبارزه با مواد مخدر و مصوبه  مجمع تشخیص مصلحت نظام  این مرکز تحت نظارت بهزیستی راه اندازی شد.
غلامرضا صدیق راد تصریح کرد:این مرکز  با هدف ارائه خدمات کاهش آسیب به جمعیت مصرف کننده مواد در مکان ها و یا زمان هایی که توسط سایر برنامه های کاهش آسیب شامل مراکز کاهش آسیب ثابت و سیار پوشش داده نمی شود راه اندازی شد.
وی افزود:   برای تسهیل دسترسی به مصرف کنندگان پرخطر مواد و در جاهایی که جابجایی سریع پاتوق ها وجود دارد مرکز سیار گزینه ای مناسب خواهد بود و در بسیاری از موارد ترکیب جمعیتی در محل های تجمع مصرف کنندگان  پرخطر مواد در ساعاتهای غروب و شب  با روزها متفاوت است لذا یکی از کاربردهای مراکز سیار کاهش آسیب تامین  دسترسی به خدمات کاهش آسیب در ساعات عصر و شب به این جمعیت است .
صدیق راد بیان کرد:این مرکز کاهش آسیب سیار  خدماتی از جمله:در دسترس قرار  دادن سرنگ و سر سوزن ، ارائه آموزش های مربوط به رفتار جنسی سالم ،انجام تست های سریع ایدز و شناسایی موارد مثبت ، واکسیناسیون هپاتیت b  ،غربالگری علامتی  بیماری سل ،ارائه  خدمات بهداشتی اولیه مانند پانسمان زخم وارائه خدمات اولیه حمایتی مانند یک وعده غذای گرم و همچنین ارائه وسایل بهداشتی اولیه شامل شامپو و صابون  و توزیع لباس گرم در فصل زمستان به جامعه هدف ارائه می دهد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان  در پایان خاطر نشان کرد:زمان فعالیت مرکز کاهش آسیب سیار  از ۸ صبح  تا ۱۰ شب بوده و روزانه حداقل ۴ پاتوق بازدید و خدمات را ارائه می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.