×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نشست تعاملی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و دیوان محاسبات استان برگزار شد

به منظور تعامل بیشتر بین ذیحسابان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و حسابرسان دیوان محاسبات استان و نظم دهی به بی انظباطی های مالی استان، نشست تعاملی بین مدیران کل این دو دستگاه با حضور ذیحسابان برگزار شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، در این نشست اظهار داشت: امیدوارم این نشست باعث شود تعامل بیشتری با دیوان محاسبات استان داشته باشیم، همچنین به منظور تداوم این همکاری ها نشستی دیگر با حضور حسابرسان دیوان محاسبات نیز برگزار کنیم.

محسن کاویانی افزود: دستگاه های اجرایی استان با توجه به هزینه ها و وظایفی که دارند گاهی انتظاراتی مغایر با نظر همکاران ذیحساب دارند که امیدواریم با تعامل خوبی که با دیوان محاسبات استان شکل گرفته مشکلات ذیحسابان با دستگاه های اجرایی نیز حل و فصل شود.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: ذیحسابان علیرغم نظر قانونگذار بحث های مشورتی را با دیوان محاسبات داشته باشند زیرا پاسخی از دیوان ممکن است از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کند و جلوی تخلفات گرفته شود و این تعامل ها همچنین می تواند به راه حل هایی در حل مشکلات ذیحسابان با دستگاه های اجرایی منتج شود.

ذیحسابان ناظرین قوی تری نسبت به حسابرسان دیوان محاسبات هستند

مدیر کل دیوان محاسبات استان خوزستان نیز در این نشست بیان داشت: با پیشنهادی که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان داشتند،  نشست بعدی با حضور ذیحسابان و حسابرسان در دیوان محاسبات قبل از سال جدید برگزار می شود که این نشست دوستانه و تفاهمی است.

مهدی غفاری افزود: باتوجه به انتظارات مدیران کل در کشور و حتی استان خوزستان گاهی بی انضباطی مالی به وجود می آید و به دنبال آن تخلفات مالی، واخواهی ها و پرونده های مفتوح شکل می گیرد و رأی هایی صادر می شود که با تعامل و همفکری دیوان محاسبات با ذیحسابان و مدیران مالی این مباحث به حداقل می رسد .

مدیر کل دیوان محاسبات استان گفت: ذیحسابان ناظرین قوی تری نسبت به حسابرسان دیوان محاسبات هستند، ذیحسابان ابتدا ناظر مالی در یک دستگاه اجرایی هستند تا این که مدیر مالی باشند و این شأن نظارتی ذیحساب است که مدیران کل دستگاه ها باید از منظر قانونی نظر ذیحساب را تامین کنند. و شان نظارتی ذیحساب برای ما بسیار مهم و اولی تر است.

غفاری خاطر نشان کرد: کشور ما، کشوری اسلامی است و منابعی که در اختیار داریم پول بیت المال است و اکنون در کشور مشکلات و تنگناهای مالی وجود دارد برای هزینه کردن کمترین مقدار مالی باید دقت به خرج دهیم، مدیران حرفه ای از ایجاد تخلفات جلوگیری  می کنند و درصد خطا در تصمیم گیری های آنها کمتر است و به دنبال آن اثر بخشی و بهره وری بالاتر می رود و مشکلات ما هم در حوزه نظارتی کمتر می شود.

وی با تاکید بر تعامل بهتر و بیشتر ذیحسابان با دستگاه های اجرایی گفت: باید کمک کنیم وجوه در جای مناسب خود خرج شوند و هیچ گاه این سنگر نظارتی را ترک نکنیم.

مدیرکل دیوان محاسبان استان خوزستان تأکید کرد: اصلی ترین وظیفه ذیحسابان تطبیق امور با قوانین و مقررات است که این وظیفه مهم هم وجهه شرعی هم اخلاقی دارد که نسبت به اجرای قوانین و مقررات به درستی عمل کنیم.

مدیر کل دیوان محاسبات استان با تاکید بر بعد نظارتی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی بر تلاش ذیحسابان در تامین اعتبارات دستگاه ها توسط آنها سفارش کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.