×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نصب ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای پر حادثه خوزستان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از نصب ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای پرحادثه خوزستان خبر داد.

 غلامعباس بهرامی نیا در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خوزستان اظهار کرد: از این تعداد، ۴۳ دوربین ثبت تخلف در نقاط پرحادثه نصب شده‌اند که از این میان ۲۳ دوربین عملیاتی و ۲۰ دوربین به زودی عملیاتی می‌شود. این دوربین‌ها در محورهای اهواز تا پل زال، اهواز تا دهدز و اهواز به ماهشهر نصب شده‌اند.

 بهرامی نیا در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای در ۱۰ محور پرتردد رخ می‌دهد، عنوان کرد: بر اساس شاخص‌های تعیین شده، تعداد ۱۳۰ نقطه پر حادثه در استان شناسایی شده که برای اصلاح هندسی آنها رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی در ادامه افزود: تمامی نقاط مذکور برای افزایش ایمنی آشکار سازی شده‌اند.

 بهرامی نیا با اشاره با آمار تلفات تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: میانگین تصادفات جاده‌ای روزانه استان ۱۷ تصادف و میانگین تلفات جاده‌ای روزانه استان ۱.۶ نفر است و سالانه حدود ۶ هزار فقره تصادف در استان رخ می‌دهد و تقریباً به ازای هر ۱۰ تصادف، یک نفر فوت می‌کند.

بهرامی نیا در ادامه گفت: برای کاهش حوادث در این نقاط پر حادثه تا کنون ۴۳ دوربین ثبت تخلف و ۵۶ سامانه دوربین نظارت تصویری یا پایش تصویری نصب شده است و ۱۰۴ سامانه ثبت تردد در سطح استان موجود است که به صورت آنلاین اطلاعات را ارسال می‌کند.

همچنین رئیس پلیس‌راه خوزستان در خصوص حوادث جاده‌ای گفت: ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای که منجر به واژگونی وسایل نقلیه می‌شود در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر رخ می‌دهد.

رضا دولتشاهی در ادامه افزود: مسیرهای اهواز – آبادان، اهواز- اندیمشک و اهواز – بندر امام سه مسیر پر حادثه منتهی به اهواز هستند که با تجهیز کردن این مسیرها به گارد ریل و شیارهای لرزاننده می‌توان تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

در پایان این نشست، استاندار خوزستان با اشاره به بارش‌های اخیر باران در استان گفت: طی بارش‌هایی که در استان صورت گرفت حدود هفت میلیارد مترمکعب آب وارد بستر رودخانه‌ها شد که خوشبختانه با توجه به این حجم آب، خسارت‌های چندانی در مناطق پیرامون رودخانه‌ها به وجود نیامد.

غلامرضا شریعتی در ادامه بیان اینکه آب و هوای مناسب امسال شرایطی را مهیا کرده است تا تعداد مسافران استان افزایش یابد، اظهار کرد: ماه گذشته در ایام تعطیل ۸۱۵ هزار مسافر وارد و از استان خارج شده‌اند که انتظار می رود با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط به ویژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه خوزستان با مدیریت و کنترل مناسب، شرایطی فراهم شود تا ایمنی مناسبی در سطح شبکه جاده‌ای استان داشته به نحو شایسته‌ای میزبان مهمانان نوروزی باشیم.

مرجع / مـهـر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.