×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیش دبستانی میراثی ماندگار برای خوزستان است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: موفقیت در حوزه پیش دبستانی به عنوان یک میراث ماندگار برای استان خوزستان به شاخص ارزیابی کشوری تبدیل شده است. همه استان ها به دنبال رسیدن به شاخص های کیفی پیش دبستانی خوزستان هستند.

محمد تقی زاده در جمع معلمان عشایری خوزستان بیان کرد: داشتن یک برنامه مدون و نظام مند لازمه یک سازمان آموزشی است. آموزش و پرورش خوزستان با تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش با ۲۰ اولویت عملکردی گام مهمی در این راستا برداشته است.

وی با تاکید بر اولویت بخشی به دوره پیش دبستانی در مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان، خاطرنشان کرد: اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان زمینه ساز کاهش بازماندگی از تحصیل در استان شد. همچنین با توجه به این دوره شاهد رشد شاخص های کیفی در حوزه های تربیتی و علمی دانش آموزان دز سال تحصیلی بعدی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: نام استان خوزستان در مجموعه تعلیم و تربیت کشور با پیش دبستانی عجین شده است. شاخص های کیفی خوزستان در حوزه پیش دبستانی نیز به یک شاخص ارزیابی کشوری مبدل شده است.

تقی زاده در عین حال با تاکید بر لزوم حمایت از معلمان تلاشگر عشایری استان، تصریح کرد: معلمان عشایری فداکارترین قشر فرهنگیان خوزستان هستند. این معلمان فداکار در دوردست ترین مناطق کم تر توسعه یافته مشغول خدمت هستند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اولویت های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان، گفت: بهداشت مدارس دخترانه به ویژه در مدارس عشایری استان از دیگر اولویت های ویژه استان خوزستان است. توجه به تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان عشایری نیز در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان بیان کرد: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان عشایری به عنوان یکی از راهبردهای پیش روی آموزش و پرورش خوزستان می بایست مورد توجه  ویژه قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.