×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انجام واکسیناسیون کودکان روستای سیل زده دریسیه شادگان

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از واکسینه کردن کودکان روستای سیل زده دریسیه شادگان خبر داد.

دکترشکراله سلمان زاده  ضمن اشاره به بازدیدی که امروز از اردوگاه محل استقرار اهالی روستای سیل زده دریسیه در محل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در راستای تأمین و حفظ سلامت مردم گفت: کار واکسیناسیون اطفال زیر ۱۵ سال شامل واکسن فلج اطفال و سرخک برای جلوگیری از اپیدمی این دو بیماری در کمپ یادشده، صورت گرفته است.

وی با تاکید بر مراقبت روزانه از کودکان و زنان باردار مستقر در این اردوگاه و کودکان افزود: در بازدید امروز حدود ۶۰ بیمار ویزیت شدند.

به گفته سلمان‌زاده، تا این لحظه هیچ موردی از اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب غرب خوزستان دیده نشده است.

وی اظهار کرد: موضوع مراقبت از آب آشامیدنی کمپ مذکور نیز به صورت مستمر توسط گروه پیشگیری بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: با توجه به کمبود سرویس بهداشتی و حمام صحرایی در حال حاضر این دو مورد در کمپ یادشده در حال نصب هستند تا از این نظر نیز مشکلی احساس نشود.

سلمان زاده ادامه داد: به منظور ایجاد نشاط به ویژه در کودکان ساکن این کمپ، فعالان معاونت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌هایی را تدارک و در حال اجرای آنها هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر اتوبوس آمبولانس دانشکده علوم پزشکی آبادان در روستایدریسیه شادگان مستقر شده و از صبح امروز تاکنون، ۱۸۰ نفر در این روستا به صورت رایگان ویزیت شدند که از این میان دو مورد اعزام به بیمارستان نیز در برنامه کاری امروز داشتیم.

وی گفت: برای بحث سالم‌سازی آب در روستای سیل زده دریسیه شادگان آموزش‌های چهره به چهره و خانه به خانه در حال انجام است و مادران باردار مستقر در این منطقه نیز خدمات را به صورت روزانه دریافت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.