×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امدادرسانی جمعیت هلال احمر به بیش از ۲۵۶ هزار سیل‌زده خوزستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به بیش از ۲۵۶ هزار سیل‌زده از ۴ فروردین امسال تاکنون خبر داد.

بنا به این گزارش  دکتر علی خدادادی با اشاره به امدادرسانی عوامل این جمعیت در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین ماه تاکنون به بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار  شامل ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر امدادرسانی شده است. همچنین در این مدت ۶ هزار و ۶۷۹ نفر توسط بالگردها، قایق‌ها و خودروهای امدادی به مناطق امن انتقال یافته‌اند.

وی افزود: در این مدت ۱۵ دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شدند. تعداد نیروها و عوامل به کار گرفته شده در این عملیات‌ها نیز ۲۱۸ تیم بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تعداد روستاهای آبگرفته نیز گفت: در این مدت ۱۳۳ روستا دچار آبگرفتگی شدند. همچنین ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.

خدادادی بیان اینکه در این مدت ۲۱ شهرستان از سیلاب متأثر شدند، گفت: در این مدت شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون و حمیدیه از سیل متأثر شدند. در حال حاضر در برخی از شهرستان‌ها، سیل به صورت کامل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد مناطق امدادرسانی شده در این مدت، بیان کرد: در این مدت در ۴۴۷ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۵۶ هزار و ۵۵۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند. ۶۰۴ سورتی پرواز انجام و یک هزار و ۴۸۵ نفر و ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار جابه‌جا شدند.

خدادادی ادامه داد: در این مدت توسط ۴۴ فروند قایق، ۲ هزار و ۱۷۹ نفر به مکان‌های امن انتقال یافتند. همچنین  ۱۵ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم اقلام امدادی و ۱۳ مصدوم جابه‌جا شدند.

 وی گفت: در این شرایط تیم‌های پشتیبان امداد و نجات از اصفهان، فارس، تهران، البرز، کرمان و بوشهر در خوزستان حضور یافتند. تیم‌های درمان اضطراری نیز از استان‌های یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و تهران در خوزستان مستقر شدند و ۲۹ هزار و ۵۱۹ نفر را ویزیت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۲ خودروی پشتیبانی، ۱۵ خودروی سواری، ۱۱ دستگاه کامیون، ۷ تریلی، ۶ دستگاه مینی‌بوس، هفت فروند بالگرد و ۴۴ فروند قایق به کار گرفته شده است.

خدادادی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده بین سیل‌زدگان، گفت: در این مدت ۲۷ هزار و ۱۹۸  دستگاه چادر امدادی، ۵۲ هزار و ۵۲  تخته پتو، ۳۰ هزار و ۵۸۸  متر مربع موکت، ۸۸۳ شعله والور، ۱۹ هزار و ۵۷۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۷ هزار بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته، ۱۶۹ هزار و ۶۰۵  قوطی انواع کنسروجات، ۱۰۰ هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، یک میلیون و ۹۴ هزار قرص نان و ۲۹۴ هزار بطری بزرگ آب معدنی، یک میلیون و ۲۷ هزار وعده غذای گرم، ۷۶ هزار و ۵۰۰ بسته بیسکوییت، ۵۶ هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، ۱۶ هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، ۱۵ هزار قالب صابون، ۵ هزار قوطی شیر خشک، ۹ هزار قوطی پودر لباس‌شویی، ۹ هزار ثوب البسه و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب و مواد شوینده بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.