×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توسعه میدان نفتی آسماری مساوی با ایجاد شغل برای نزدیک به ۳ هزار نفر

نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه میدان نفتی منصوری روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت بسیار مرغوب تولید می‌کند، گفت: توسعه میدان نفتی آسماری مساوی با ایجاد شغل برای نزدیک به ۳ هزار نفر است.

مجید ناصری‌نژاد با اشاره به اینکه میدان نفتی منصوری یکی از میادین بسیار مهم تولید نفت در کشور است، گفت: میدان نفتی منصوری (آسماری) به لحاظ جغرافیایی میان شهرهای اهواز و شادگان قرار دارد و روزانه یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نفت بسیار مرغوب تولید می‌کند اما این میدان باید توسعه پیدا کند.

رسیدن به دریای نفت از تالاب شادگان تا دریای خلیج‌فارس

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه میدان نفتی منصوری چندین سال است که پیگیری می‌شود، ادامه داد: درصورت توسعه این میدان نفتی می‌توان در تالاب شادگان و روستاهای اطراف نفت بسیاری را استخراج کرد چراکه از تالاب شادگان تا دریای خلیج‌فارس به دریای نفت رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: قرارداد توسعه میدان نفتی منصوری منعقد شده اما تاکنون عملیات اجرایی آن به دلیل مشکل نقدینگی شروع نشده است.

درصورت جدیت در کار؛ فرآیند توسعه میدان منصوری یک ساله به پایان می‌رسد

ناصری‌نژاد با انتقاد از طولانی شدن روند انعقاد قرارداد تا آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز این میدان نفتی که بیش از یک سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: اگر وزارت نفت و شرکت نفتی برنده در مناقصه با جدیت پای کار بی‌آیند فرآیند توسعه میدان نفتی منصوری یک ساله به پایان می‌رسد.

توسعه میدان نفتی آسماری مساوی با ایجاد شغل برای نزدیک به ۳ هزار نفر

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس با بیان اینکه وزارت نفت باید به توان شرکت‌های داخلی اعتماد کند و به آن‌ها میدان دهد، اظهار کرد: این میدان نفتی درصورت توسعه می‌تواند برای نزدیک به ۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند و تولید نفت کشور و محصولات پتروشیمی را افزایش قابل‌ملاحظه‌ای دهد.

ناصری‌نژاد زمان کشف میدان نفتی منصوری را سال ۴۲ و زمان بهره‌برداری اولیه از آن را ۵۳ عنوان کرد و گفت: فاز یک توسعه این میدان از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در سال ۸۵ انجام و به موجب آن حدود ۴۰هزار بشکه افزایش تولید در میدان منصوری ایجاد شده است.

خانه ملت

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.