×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خسارت بیش از ۵ میلیارد ریالی تند باد به شبکه برق اهواز

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز: تندباد بیش از ۵ میلیارد و ۴۷۰میلیون ریال به شبکه برق در کلانشهر اهواز خسارت وارد کرد.

بنا به این گزارش  در اثر تند باد در کلانشهر بیش از ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به بخش های از شبکه برق خسارت وارد شد.

مدیرعامل برق اهواز در این باره بیان داشت: این تندباد موجب سقوط و شکستن تعداد ۳۲ اصله پایه برق در مناطقی از شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد.

حسن کریمی در ادامه افزود: در اثر این تندباد لحظه ای که با سرعتی بالغ بر ۶۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد, غالب حوادث بوجود آمد روی شبکه ناشی از برخورد اشیاء شامل درخت، داربست، بنر و… بود که موجب قطع فیدر، قطع جمپر، فیوز سوزی و سیم بریدگی گردید.

وی همچنین تصریح کرد: در اثر این حادثه که در ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه مورخ ۳۰ اردیبهشت ماده ۹۸ به وقوع پیوست تعداد ۳۲ اصله پایه در خطوط شهری و روستای شکسته و یا سقوط کردند و همچنین در این تندباد یک دستگاه ترانس در روستای دب حردان از توابع شهرستان اهواز سقوط کرد.

کریمی در ادامه بیان داشت: پس از رفع بحران و مشخص شدن خطوط آسیب دیده تاکنون بالغ بر ۲.۵ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و ضعیف احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در بخش دیگری از اظهارات گفت: این حادثه باعث وقوع ۱۵۴ مورد خاموشی روی شبکه اعم از توزیع و فوق توزیع شده که در اثر آن در مجموع ۱۳۹۷ مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده ناشی از تندباد داشته ایم.

وی در پایان افزود: مجموع خسارت وارده به این شرکت بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.