×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

معدوم سازی ۶۰۰۰ جام قلیان با همکاری مرکز بهداشت غرب اهواز

مراسم نمادین انهدام ۶۰۰۰ جام قلیان به مناسبت هفته مباره با دخانیات و با حضور رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار شد.

به مناسبت هفته مباره با دخانیات مراسم نمادین انهدام ۶۰۰۰ قلیان جمع آوری شده از سطح پارکهای شهری و سفره خانه ها  توسط شهرداری اهواز و نیروی انتظامی  و همکاری مراکز بهداشت در بلوار ساحلی با حضور رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز وتنی چند از مسئولان شهرستان برگزار شد.

دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز به عنوان سخران این مراسم اظهار داشت: باید در اولین گام آگاهی های لازم را به مردم در ارتباط با مصرف قلیان و مضرات آن داد و گام بعدی مسئولین مربوطه باید ساز و کار مناسبی را جهت جلو گیری از عرضه قلیان در جامعه  ایجاد نمایند و برای این امر برنامه ریزی لازم انجام وبه صورت عملی اجرا گردد.

شریفی ادامه داد: متاسفانه امروزه فروش لوازم و ابزار الات مواد دخانی بخصوص قلیان به راحتی انجام می شود و در خیلی از این مراکز با نصب ویترین های شکیل و زیبا بر تبلیغ آن می افزایند.

وی ادامه داد: استعمال روزافزون قلیان در مراکز عمومی جامعه روز به روز درحال افزایش است و رواج استعمال قلیان می تواند زنگ خطری باشد که ابتدا کانون خانواده ها و سپس مسئولان فرهنگی جامعه را از بروز آسیبی بزرگ خبر می دهد.

شریفی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان “اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد” گفت: قلیان می تواند باعث افسردگی ،رنگ پریدگی،سردرد،سرگیجه، اختلالات گوارشی، بروز ناراحتی های قلبی و عروقی وزمینه ساز ابتلا به انواع سرطان ها باشد. مصرف بی رویه محصولات دخانی به ویژه قلیان در جوانان، نوجوانان، زنان و متاسفانه در برخی از محافل خانوادگی بزرگترین دغدغه متولیان سلامت در این زمینه را فراهم آورده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تلاش سازمانها و ارگانهایی که برای تامین سلامتی در جامعه کار می کنند را در این زمینه بسیار مهم دانست و بر موضوع افزایش فرهنگ عمومی تاکید بسزایی نمود و تغییر شیوه زندگی را مهمترین روش پیشگیری از این مشکلات عنوان نمود.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از مراجع قضایی،نیروی انتظامی،کارکنان اجرایی شهرداری و کارشناسان بهداشت محیط خواستار تشدید تلاش تمام سازمانها و نهادهای سیاسی و مذهبی در جهت ریشه کن نمودن این معضل اجتماعی و بهداشتی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.