×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برنامه ریزی برای کشت سه هزار و ۲۰۰ هکتار نیشکر در کشت و صنعت فارابی

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی از برنامه ریزی برای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و سیل خبر داد.

تورج بهادری در حاشیه بازدید دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: در سال زراعی ۹۷ وقوع خشکسالی و کاهش شدید آورد رودخانه کارون مشکلات و موانع متعددی را ایجاد کرد که موجب کاهش تولید شکر شد.

وی در ادامه با اشاره به بروز سیل در بهمن سال گذشته و همچنین فروردین ماه امسال ، گفت: بروز سیلاب پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به این شرکت خسارت وارده کرده است. سیل بهمن ماه ۹۷ و فروردین ۹۸ موجب شد که برداشت نیشکر در زمان و موعد خود پایان نیابد و تا اواخر خرداد ادامه پیدا کند.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی با اشاره آماده سازی مزارع و شروع کشت نیشکر ، گفت: برنامه ریزی برای کشت سه هزار و ۲۰۰ هکتار نیشکر در این شرکت انجام شده است.

تورج بهادری افزود: میانگین کشت نیشکر در این کشت و صنعت روزانه ۷۰ هکتار است که پیش بینی می شود تا اوایل مهر ماه ادامه یابد.

وی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش مضاعف همکاران بتوانیم خسارات ها را جبران و بار دیگر به ظرفیت اسمی کارخانه برسیم.

گفتنی است مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صبح شنبه ۱۲ مردادماه ۹۸ همزمان با آغاز فصل کشت نیشکر، به همراه جمعی از مدیران شرکت از مزارع نیشکر کشت و صنعت حکیم فارابی بازدید کرد.

در این بازدید دکتر عبد علی ناصری گفت: هدف بازدید از بخش های صنعت و کشاورزی در کشت و صنعت های نیشکر مختلف ، بررسی چالش های موجود و تدوین راهکارهای مناسب برای قرار گرفتن این شرکت در مسیر توسعه، پیشرفت و تولید متناسب با شرایط کنونی است.

وی بر کیفیت تهیه قلمه و کشت نیشکر در کشت و صنعت های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.