×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بیش از دوسال کار بدون حادثه منجر به فوت و نقص عضو در شرکت توزیع برق اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اجرای آموزش های مدیریتی در جهت کاهش حوادث، گفت: در ۷۴۵ روز گذشته تا امروز هیچگونه حادثه جانی و حتی نقص عضو در شرکت توزیع نیروی برق اهواز رخ نداده است.

حسن کریمی در چهارمین همایش ایمنی ویژه کارکنان این شرکت که در سالن همایش های مجموعه آب و برق برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری دوره های تخصصی آموزشی ایمنی در کاهش حوادث تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال از آخرین حادثه در امور برق اهواز می گذرد، افزود: در ۷۴۵ روز گذشته تا امروز هیچگونه حادثه جانی و حتی نقص عضو در شرکت توزیع نیروی برق اهواز رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: کاهش حوادث و افزایش ایمنی و بازدهی حاصل تلاش مجموعه سیمبانان، پرسنل و مدیران شرکت است که نسبت به این مهم همواره توجه داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل ایمنی باید در تک تک نیروها نهادینه شود، افزود: یکی از دلایل مهم موفقیت واحد HSE شرکت توزیع نیروی برق اهواز، حمایت و پشتیبانی و همچنین توجه ویژه ای است که مدیران ارشد از این مقوله دارند.

کریمی رعایت نکات ایمنی را مهم و پایه ای دانست و ادامه داد: در کلاس های ایمنی تنها نیازمند آموزش فنی نیستیم، یکی از مولفه های اصلی رعایت اصول ایمنی، آموزش روانی است، چرا که ایمنی باید هوشمندانه و عاقلانه باشد.

وی در تکمیل مطلب فوق توضیح داد: سلامت جسمی و روانی کارکنان شرکت، یکی از مولفه های مهم و موثر بر نحوه عملکرد شغلی آنان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز، همچنین با اشاره به وجود ریسک بالا و مخاطرات شغلی در بخش عملیات، تصریح کرد: با توجه به آموزش های ایمنی حین خدمت و انجام تمرین های شرایط اضطراری  عملیاتی شاهد کاهش چشمگیر حوادث جانی، نقص عضو و حتی تجهیزاتی بوده ایم.

وی فرهنگ سازی کار بدون حادثه در جهت حذف حوادث مشابه را از برنامه های شاخص این مدیریت دانست و گفت: در راستای افزایش آگاهی مدیران عملیات و مناطق، جلسات و نشست های به منظور حذف حوادث تکراری به صورت هفتگی برگزار می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق اهواز، با اظهار اینکه تجارب عملیاتی و فرمن های ما در هیچ دانشگاهی تدریس نشده است، بر استفاده و بکارگیری آن به منظور ارائه آموزش های لازم تاکید کرد.

کریمی در ادامه عنوان کرد: آموزش در راستای افزایش ایمنی و کاهش خطرات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که آموزش صحیح سطح آگاهی افراد را بالاتر برده و فرهنگ ایمنی را در بین نیروهای عملیاتی باز می کند.

در پایان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بر اجرا و برگزاری مستمر جلسات ایمنی روزانه ویژه کار خاص، تهیه هشدار های ایمنی جهت آگاهی و ارتقاء فرهنگ HSE کارکنان تاکید کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.