×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خانه بهداشت جرف علیا در مینوشهر افتتاح شد

بنا به گزارش اجلاس نیوز در دومین روز از هفته دفاع مقدس این خانه بهداشت  بکساحت ۱۰۰ متر مربع  که جمعیتی معادل ۸۵۰نفره را تحت پوشش دارد به صورت رسمی افتتاح شد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آیین افتتاح این خانه بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زیرساخت‌های حوزه سلامت در تمامی جغرافیای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال تکمیل است کمااینکه چند روز پیش هم شاهد افتتاح خانه بهداشتی در نهر ابتر اروندکنار بودیم.

وی اضافه کرد: سیاست‌های وزارت بهداشت مبتنی بر گسترش خدمات  اولیه سلامت در مناطق کمتر برخوردار است و یکی مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه افتتاح خانه‌های بهداشت هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: به دنبال آن هستیم خانه‌های بهداشتی که در طرح گسترش هستند تا پایان سال به طور کامل احداث و خانه‌های بهداشت قدیمی و فرسوده نیز بازسازی و نوسازی شوند.

وی افزود: بنده از افتتاح یک خانه بهداشت کوچک  نسبت به یک بیمارستان بزرگ به مراتب خوشحال‌تر می‌شوم زیرا خدماتی که در این خانه‌ها انجام می‌شود بسیار باارزش است و تا زمانی که پیشگیری در این مناطق صورت نگیرد افتتاح بخش‌های بزرگ درمانی بیهوده است.

دکتر سلمان‌زاده بزرگترین نعمتی که به حوزه سلامت رسیده را افتتاح خانه‌های بهداشت برشمرد و خاطرنشان کرد: این خانه‌ها از ابتلا به بیماری‌های بزرگتر پیشگیری می‌کنند ضمن اینکه مراقبت اولیه از سلامت مادر و کودک را نیز به صورت جدی در دستور کار دارد و همین موضوع باعث شده است که در بحث مراقبت‌های اولیه به همت بهورزان، کشور ما همواره در عرصه بین‌المللی پیشرو باشد و مورد تقدیر قرار بگیرد.

وی همچنین حضور فرماندار خرمشهر در این آیین را بسیار نویدبخش و دلگرم‌کننده عنوان کرد.

مهندس کورش مودت، فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین اظهار داشت: این خانه بهداشت با همت دانشکده علوم پزشکی آبادان، شبکه بهداشت خرمشهر و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: خانه بهداشت برای هر منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و افتتاح آن از بروز بیماری‌های بزرگتر جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه بهورزان شاغل در این خانه‌های بهداشت باید مورد حمایت قرار بگیرند.

در این آیین مهندس عبداله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه این شهرستان و جمعی از مسئولان شهری حضور داشتند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.