×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کاهش ۱۴ درصدی جرایم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان در حوزه جرایم خشن ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع داشته است.

در اولین روز از هفته ناجا، سردار “حیدر عباس زاده” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته ناجا به مردم ولایت مدار استان و همکاران مجموعه نیروی انتظامی اظهار داشت: امسال هفته ناجا تقارن پیدا کرده با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که ماموریت حساس و مهم برای نیروی انتظامی است.

وی افزود: نیروی انتظامی خوزستان به عنوان مسئول کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین استان متولی تامین نظم و امنیت، شد آمدی، کنترل جمعیت، تسهیل تردد و نظارت بر کنترل تردد در پایانه های مرزی شلمچه وچذابه هستند.

سردار عباس زاده ادامه داد: امیدواریم با عنایت حضرت آقا ابا عبدالله الحسین و با همراهی مردم و همکاری سایر دستگاه های متولی بتوانیم این ماموریت مهم و حساس را به بهترین شکل ممکن در ۲ پایانه مرزی انجام دهیم.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص وضعیت امنیتی، انتظامی ترافیکی و اجتماعی بیان داشت: برای برقراری امنیت مطلوب و پایدار در جامعه باید دستگاه های مختلفی در کنار نیروی انتظامی در این امر حضور فعال داشته باشند تا رضایت مندی مردم محقق شود.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد ۶ ماهه فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار داشت: در حوزه جرائم خشن ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع و کشفیات آن ۹۸ درصد بوده است که ۸۰ درصد آن به روز و مربوط به سال جاری بوده و مابقی مربوط به سال گذشته و سنوات قبل می باشد.

سردار عباس زاده در موضوع تیراندازی که یکی از دغدغه های مهم مردم است، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۱ درصد تیراندازی ها به سمت منازل، اشخاص، اماکن وخودروها کاهش یافته و کشفیات تیراندازی ۹۰ درصد بوده است و در حوزه جمع آوری سلاح ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم، که نشان دهنده برخورد جدی و مصمم نیروی انتظامی با این پدیده می باشد.

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در بحث سرقت ها بیان داشت: ۸۸ درصد سرقت های که در استان اتفاق افتاده با تلاش همکاران کشف شده است که از این لحاظ جز ۳ استان برتر کشور هستیم .

این مقام ارشدانتظامی اضافه کرد: آمار ۱۹۴ روز سال جاری مقدار ۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش کشفیات داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: نیروی انتظامی در مطلبات بحق مردم در خصوص برخورد با کشف حجاب در خودروها توجه جدی داشته با راه اندازی سامانه آنهایی که به عفت عمومی جامعه خدچه وارد می کنند مقابله شده به گونه ای که عدد قابل ملاحظه ای تاکنون تذکر و ثبت شماره ی خودروها و اعلام به مالکین در ۶ ماهه سال جاری صورت گرفته و در سامانه ثبت شده است.

سردار عباس زاده خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری مبلغ ۲ تریلیون و ۲۷۰ میلیارد ریال کشفیات قاچاق داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

در حوزه ی ترافیکی به لطف خداوند متعال در بخش درون شهری و برون شهری در ۶ ماهه سال جاری افزایش تصادفات فوتی نداشته ایم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.