×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سهم ما از نفت فقط آلایندگی و آلودگی‌ ست

شهردار اهوازدر این خصوص بیان داشت : نفت در امر توسعه شهری و استانی مشارکت نمی کند و این موجب شده است که تنها آلایندگی‌ها و آلودگی‌های سهم خوزستان از این میزبانی باشد.

موسی شاعری در نشست تخصصی نقش گیاهان و آلایندگی ها در آلرژی های تنفسی پس از اولین بارش در شهر اهواز اظهار کرد: برخی می گویند مدتی است که شهرداراهواز به نفت حمله می کند، اما واقعیت این است که مشکل ما با فرد نیست بلکه شاهد این هستم که نفت عامل اصلی عقب افتادگی‌های اهواز شده است.

شهردار اهواز با عنوان اینکه ما از آلودگی فلرها  نفتی داریم آزار می بینیم، تصریح کرد: نفت سهم خود را از آلودگی‌ها به اهواز پرداخت نمی کند؛ در صورتی که هر جای دیگر این صنعت بود، نمی ‌توانست حق آلایندگی را پرداخت نکند.

وی در ادامه گفت : شاهد هستیم بعد از نخستین بارش  برای جمعیت قابل توجهی از شهروندان اهوازی مشکل ایجاد می شود که دلیل این مشکل را پوشش گیاهی موجود در اهواز و حرص نامناسب آن بیان می کنند.
شاعری بیان کرد: ما در این راستا تأثیر آلایندگی‌ها را حذف کرده ایم و در صورتی که شاهد هستیم، سهم ما از نفت فقط آلایندگی و آلودگی‌ها است و این صنعت در قبال شهر اهواز به‌عنوان دومین کلان شهر کشور بسیار کم‌کاری کرده است.

وی افزود: گیاه کنوکارپوس به شهر اهواز رنگ سبز بخشیده است اما با توجه به یک رنگ بودن آن در شهر ما خواستار تنوع گیاهی بیشتر در شهر هستیم و در این راستا تعداد قابل توجهی نخل خریداری شده  و کاشت نهال‌ نیز در برنامه ما در شهرداری قرار دارد.

شاعری با بیان اینکه یک مقاله علمی مبنی بر سمی بودن این گیاه وجود ندارد، بیان کرد: این گیاه در شهرهای دیگر نیز وجود دارد و چرا تنها در بارش اول این سموم منتشر می شود که این دو ایده این نظریه را رد می کند.

وی در خصوص مشکلات گیاه کنوکارپوس برای شبکه فاضلاب شهر اهواز بیان کرد: اکنون این شبکه فرسوده شده است و با نوسازی آن این مشکل نیز رفع خواهد شد.

شهردار اهواز گفت: اکنون به اندازه کافی این گیاه در شهر وجود دارد و باید برای افزایش تنوع گیاهی باید بیشتر تلاش کنیم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.